سه‌شنبه 28 فروردین 1403

رتبه اعتباری ایتالیا بالا رفت

هر دو سازمان رتبه دهی استاندارد اند پور (اس‌اندپی) و فیتچ، رتبه اعتباری انگلستان را بدون تغییر باقی گذاشتند ولی هر دو اعلام کردند که چشم‌انداز این کشور را ضعیف ارزیابی می‌کنند.

 به گزارش رتبه آنلاین،هر دو سازمان رتبه دهی استاندارد اند پور (اس‌اندپی) و فیتچ، رتبه اعتباری انگلستان را بدون تغییر باقی گذاشتند ولی هر دو اعلام کردند که چشم‌انداز این کشور را به علت احتمال دستیابی به یک توافق بد در مذاکرات برگزیت، ضعیف ارزیابی می‌کنند.

هر دو سازمان که در بیانیه‌های قبلی خود رتبه اعتباری انگلستان را از رتبه ای‌ای‌ای که بالاترین رتبه است به ای‌ای تنزل داده بودند در بیانیه جدید خود رتبه این کشور را همان ای‌ای اعلام کردند اما چشم‌انداز آن را منفی ارزیابی کردند و گفتند که احتمال کاهش رتبه مجدد هم وجود دارد.

اس‌اندپی در بیانیه خود اعلام کرد: چشم‌انداز منفی منعکس‌کننده نامعینی سازمانی و اقتصادی‌ای است که تحت تاثیر مذاکرات برگزیت و روابط آینده انگلستان با بزرگترین بازار کالاها و خدمات خود، یعنی اتحادیه اروپا، قرار دارد.

از سوی دیگر موسسه اعتبار دهی اس‌اندپی در اقدامی غیرمنتظره رتبه اعتباری ایتالیا را به بی‌بی‌بی ارتقا داد که این اولین ارتقای رتبه‌ایست که در ۳ دهه اخیر توسط این موسسه برای ایتالیا صورت می‌گیرد.

اس‌اندپی اعلام کرد این افزایش رتبه ایتالیا از رتبه قبلی بی‌بی‌بی منفی به علت تقویت چشم‌انداز اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری، رشد مداوم اشتغال و بهبود پرداخت بدهی بخش بانک‌داری صورت گرفته است.

همچنین در این بیانیه چشم‌انداز ایتالیا همچنان پایدار اعلام شده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید