جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیرتبه‌بندى برترین گزارش سالیانه شرکتى

رتبه‌بندى برترین گزارش سالیانه شرکتى

یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی، در قالب رویداد KishINVEX 2019 از تاریخ 27 لغایت 30 آبان ماه 1398 همزمان با برگزاری همایش و نشست های تخصصی جانبی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین، حضور همزمان بخش­های پیشرو اقتصاد کشور، نهادهای مالی و پولی و نیز متولیان پروژه های سرمایه­ پذیر در کنار کارشناسان اقتصادی و سرمایه ­گذاران داخلی و بین المللی از یک طرف و حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، سازمان­ها و نهادهای اقتصادی با حضور نخبگان اقتصادی کشور از طرف دیگر در محیط تخصصی و مساعد جزیره زیبای کیش از ویژگی­های بارز رویداد KishINVEX2019  است.

در همین راستا دبیرخانه جشنواره ملی بهره­ وری با تجربه برگزاری سلسله مسابقات مختلف در حوزه بهره­ وری، رقابت­ پذیری، بهینه­ کاوی، منابع انسانی و ابزارهای ارتقای آن ها در سطح اقتصاد خرد و ارتقای رقابت ­پذیری در سطح اقتصاد کلان، در نظر دارد با همکاری ستاد برگزاری رویداد KishINVEX2019 نسبت به برگزاری اولین دوره مسابقات جوایز توسعه سرمایه گذاری در ایران همزمان با برگزاری رویداد فوق در جزیره کیش اقدام نماید.

این مسابقات در گرایش­های گوناگون برگزار و از  منتخبین هر مسابقه تجلیل به عمل می­ آید.

درباره مسابقه:
جایزه ملی بهترین گزارش سالیانه شرکت هایی که موجب اعتباربخشی به شرکت هایی که به تازگی وارد بازارهای مالی شده و گزارش های کامل و استانداردی ارایه کرده اند می شود. همچنین این جایزه انگیزه ای برای شرکت هایی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده اند بوده تا سطح استاندارد انتشار گزارش های سالیانه ارتقا یابد. تشویق سازمان ها و بنگاه های اقتصادی به ارایه گزارش های مالی سطح بالا و توسعه چارچوب های حداقلی و قانونی افشای اطلاعات سازمانی که مورد نیاز برای سرمایه گذاران و سایر ذینفعان از جمله کارکنان، تامین کنندگان و عموم مردم می باشد.
جایزه ملی بهترین گزارش سالیانه بنا دارد ضمن افزایح سطح آگاهی عمومی، انگیزه ای برای رشد مسئولیت پذیری اجتماعی در راستای گزارش دهی به ذینفعان، کارکنان و محیط کسب و کار خود باشد.

نحوه ارزیابى:
گزارش های سالیانه ای ارسالی طی دو مرحله ارزیابی می شوند. تمام گزارش های سالیانه در مرحله نخست با توجه به شاخص های کلیدی و اولیه لازم مورد ارزیابی قرار می گیرند. در مرحله دوم اعضای کمیته ارزیابی مسابقه بهترین گزارش سالیانه، گزارش ها را به تفکیک سرفصل های تعیین شده بررسی کرده و کیفیت ارایه اطلاعات را بر مبنای شاخص مشخص برای هر سرفصل ارزیابی می کنند. اعضای کمیته علاوه بر بررسی تمامی گزارش ها با معیارهای تعیین شده، میزان فصاحت، شفافیت، قابل فهم بودن و شیوه ارایه شده را نیز در ارزیابی های خود مدنظر قرار میدهند.

ذینفعان مسابقه:
کلیه شرکت هایی که گزارش عملکرد سالیانه خود را منتشر می نمایند که به ۲ گروه اصلی تقسیم می شوند:
شرکت هایی که میزان دارایی آنها بیشتر از هزار میلیارد تومان است.
شرکت هایی که میزان دارایی آنها کمتر از هزار میلیارد تومان است.

اطلاعات مورد نیاز مسابقه:
کمیته ارزیابی بر اساس چک لیست ارزیابی سطح کیفیت گزارش سالیانه که بر اساس مسابقات بین المللی بهترین گزارش سالیانه آمریکا، هنگ کنگ و سنگاپور آماده گردیده، آخرین گزارش سالیانه منتشرشده توسط شرکت ها را بررسی می نمایند.

کمیته ارزیابى:
کمیته ارزیابی فرایند داده های استفاده شده فرآیند اجرایی جهت انجام محاسبات و نتایج به دست آمدهرا مورد تایید قرار می دهد.
اعضای کمیته ارزیابی عبارتنداز:
انجمن حسابرسان خبره ایران
سازمان بورس و اوراق بهادار
انجمن مدیریت کیفیت ایران
اعضای منتخب شبکه داوران جشنواره ملی بهره وری

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و ثبت نام با شماره 43089130 021 تماس بگیرید.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید