پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیراهنمای روند استعدادیابی در سال 2018

راهنمای روند استعدادیابی در سال 2018

 

تنها سازمان‌هایی که در مشارکت کارکنان سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند کارکنان توانمند را حفظ کنند

– ایجاد مشارکت کارمندان برای حفظ استعدادهای ماهر و موردنیاز ضروری است

– بیمه‌گران باید بر تلاش‌های خود در زمینه توسعه فرهنگ مشتری‌محور تأکید داشته باشند

– تا سال 2020، 20 تا 23 میلیون کارگر فاقد مهارت‌های موردنیاز کارفرما خواهند بود

به گزارش رتبه آنلاین، استعدادیابی و استعدادپروری همواره جزء لاینفک صنایع مختلف بوده است و صنعت بیمه هم از این مسئله مستثنا نیست. اما موضوع استعداد در صنعت بیمه با توجه به تغییرات فضای کسب و کار و نیز دیجیتال‌سازی صنعت، امر مهمی محسوب می‌شود که بسیاری از شرکت‌های جهان را درگیر خود کرده است. این راهنما که توسط شرکت مشاوره استعداد جکوبسون گروپ تهیه و منتشر شده است، به روندهای مربوط به استعداد در صنعت بیمه جهان می‌پردازد.

مشارکت کارمندان با توجه به نرخ فزاینده نقل و انتقال‌ها

هم اکنون، صنعت بیمه شاهد افزایش نرخ نقل و انتقال کارکنان (Turnover) با سرعتی فوق‌العاده است. با وجود چندین عامل کلیدی، این میزان نقل و انتقال مستمر، اثری عمده بر موفقیت کسب و کارها می‌گذارد.

افراد حرفه‌ای از فضای رقابتی استعداد و بازار متمرکز بر نیروی کار داوطلب به طور فزاینده‌ای بهره می‌برند. آنان از این فرصت، برای دسترسی به سازمان‌هایی که فرصت‌ها و مزایای جذاب ارائه می‌دهند، بهره‌مند می‌شوند. علاوه بر این، بازنشستگی نسل انفجار زاد و ولد (Baby Boomers)، فضای خالی ایجاد نموده است که باید اشغال گردد. در نهایت، نوآوری و پیشرفت، نقش‌های تازه ایجادشده که نیاز به نیرو دارند را رهبری می‌کنند.

همگی این عوامل به میزان فزاینده نقل و انتقال کارکنان منجر شده است و افراد حرفه‌ای‌ بین سازمان‌ها و نقش‌ها در حال جنب و جوش‌اند. به منظور حفظ کارکنان بااستعداد، بیمه‌گران باید بر نونما کردن راهکارهای فعلی مشارکت کارکنان تمرکز نمایند. شرکت‌های دارای مشارکت بالا: قادر هستند تا به آسانی استخدام کنند، دارای نرخ نقل و انتقال اختیاری پایین بوده و در نهایت، بهره‌ور و سودآور هستند. تنها این سازمان‌ها که در مشارکت کارکنان سرمایه‌گذاری می‌کنند، قادرند تا با میزان فزاینده نقل و انتقال مبارزه  و کارکنان توانمند را حفظ کنند.


«با تحریک فزاینده بازار کار رقابتی، پست‌های خالی که بر اثر بازنشستگی نسل انفجار زاد و ولد ایجاد شده و نقش‌های جدید، صنعت بیمه را در وضعیتی قرار داده است که نرخ نقل و انتقال در آن افزایش یافته است.»

منبع: اداره آمار نیروی کار ایالات متحده

نکته کلیدی: زیر سایه نقل و انتقال کارکنان، ایجاد مشارکت کارمندان برای حفظ استعدادهای ماهر و موردنیاز ضروری است.

 

تقاضای تجربه مشتری مستلزم استعداد متنوع و مشتری‌محور است

تجربه واقعی مشتری هر بُعد از محصولات شرکت را دربرمی‌گیرد – از فعالیت‌های بازاریابی و ویژگی‌های محصول و خدمات تا مراقبت و اعتبار مشتریان. متخصصین به تجربه مشتری به عنوان تنها عامل مهم در دستیابی به موفقیت در بازار اشاره می‌کنند. برای صنعت بیمه، تجربه مشتری مهم‌تر است زیرا هم‌اکنون، از منظر بسیاری از مصرف‌کنندگان، شرکت‌های بیمه قابل‌ جایگزینی هستند.

به منظور تکامل و تحقق سطح دانش ، نیازها و سلیقه‌های کلی مصرف‌کنندگان، بیمه‌گران باید بر تلاش‌های خود در زمینه توسعه فرهنگ مشتری‌محور تأکید داشته باشند. سازمان‌ها باید درپی استخدام طیف متنوعی از افراد به منظور بازتاب جمعیت مشتریان‌ و بهبود فرهنگ تجربه مشتری باشند. مهارت‌های نرم از جمله توان ارتباطی، تعامل و همکاری در دنیای کسب و کاری که بر ارائه محصولات مشتری‌محور تمرکز دارد، مهم است. شرح شغل‌ها باید بر نگرش‌ها، انتظارات و خصوصیات شخصیتی مطلوب تمرکز داشته باشد. داشتن یک فرهنگ مناسب و مطلوب، کلید ایجاد یک شرکت با محوریت تجربه مشتری است.

«تمرکز تکامل‌یافته نسبت به سفر کلی‌نگر مشتری، تفاوت عمده در سازمان‌های بیمه امروزی محسوب می‌شود.

نکته کلیدی: به منظور ایجاد توان رقابتی، بیمه‌گران باید بر کارکنان و منابع خود در توسعه تجربه کلی‌نگر، چندکاربره، چندکاناله و مشتری‌محور سرمایه‌گذاری نمایند.

 

کمبود روبه‌رشد استعداد برای پست‌های پیچیده و کلیدی

صنعت بیمه به طور فزاینده‌ای در حال تلاش برای پرکردن تعداد فزاینده‌ی از نیازمندی‌های مشاغل پیچیده و کلیدی خود است. این نیازمندی‌ها، کمبود گسترده استعدادهای مجرب را نشان می‌دهند که ناشی از خروج دسته‌جمعی افراد حرفه‌ای‌ دائمی و ماهر و نیز ظهور نقش‌های جدید و فنی است.

به منظور رفع این کمبود، بیمه‌گران باید تلاش‌های خود را بر آموزش و فرصت‌های توسعه‌ای، متمرکز کنند. با وجود حدوداً 60 درصد از تمامی مشاغل جدید در قرن بیست‌و‌یکم که نیازمند مهارت و تجربه هستند که تنها با 20 درصد از نیروی کار فعلی انجام می‌پذیرند، ارائه برنامه‌های توسعه‌ای آموزش، با هدف رفع نیازهای مهارتی نوظهور و اشغال این پست‌ها، بسیار ضروری خواهد بود.

«فضای مدرن کسب و کار، نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌ها است. به منظور اشغال این پست‌های به‌شدت پیچیده، سازمان‌ها نیازمند دوبرابر کردن تلاش‌های فعلی خود در زمینه توسعه حرفه‌ای هستند.»

  • تا سال 2020، 20 تا 23 میلیون کارگر فاقد مهارت‌های موردنیاز کارفرما خواهند بود.
  • دوسوم سازمان‌ها درنظر دارند تا در سرمایه‌گذاری در بازپروری مهارت‌های کارکنان فعلی به عنوان بخشی از برنامه نیروی‌کار خود سرمایه‌گذاری نمایند.

 

منبع: مک‌کنزی، نشست اقتصاد جهانی

نکته کلیدی: آموزش و توسعه برای پرورش افراد حرفه‌ایِ دارای مهارت‌های لازم، سبب ایجاد نیازمندی‌های شغلی پیچیده و مناسب شده است.

 

کار در قرن بیست و یکم را بازخوانی کنید

شعار قدیمیِ «آینده شغلی»، همین‌جا کاربرد دارد. ما در چرخه اقتصادی زندگی می‌کنیم که توسط نیروی کار شناور تعریف می‌شود. فضای شغلی جدید با سطح پیچیدگی و بهم‌پیوستگی فزاینده‌ای قرین شده است. این پیچیدگی در جنگ تمام‌عیار برای استعداد، ظهور نیروی کار عمیقاً چندنسلی، افزایش رهبری افقی و تکامل شمول و تنوع، قابل مشاهده است. در بخش استخدام، فضا بر اساس تجزیه و تحلیل افراد و رفتارها، چالش‌های نگهداری و مشارکت و جمعیت رشدیافته بازتعریف شده است.

واقعیت جدید با عنوان نمپم یا همان  ناپایدار، متغیر، پیچیده و مبهم ترسیم می‌شود. این کلمات مخفف که ابتدا در حوزه نظامی به کار گرفته می‌شده است، توصیف‌گر کاملی از دنیای کسب و کار در وضعیت تغییر مستمر است. به منظور دستیابی به موفقیت در این فضای دگرگونی شدید، ما به عنوان اهالی یک صنعت باید اثرات فردی، سازمانی و اجتماعی این تغییرات را درک و با آن سازگار شویم. تنها با بازخوانی راهکارهای فعلی و بازتعریف واقعیت‌های مربتط با آنها می‌توان سازمان‌های پیشرو اندیشه را با موفقیت به آینده رساند.

«صنعت بیمه در آستانه تحولی خطیر قرار دارد. تنها سازمان‌‌هایی که خود را بازخوانی می‌کنند، خواهند توانست در این واقعیت جدید، برنده شوند.»

 

منبع: سرشماری ایالات متحده، انجمن مدیریت منابع انسانی، لویت، اینس‌پایراورک

نکته کلیدی: روندهای فعلی و هنجارهای نوظهور به سرعت درحال افزایش است و به‌طور بازگشت‌ناپذیری نیروی کاری که می‌شناسیم را تغییر می‌دهد.

 

تأمین نیروی کار موقت به صعود خود ادامه می‌دهد

با افزایش کارگرانی که به دنبال فرصت‌های استخدامی منعطف و متنوع هستند، الگوی سنتی استخدام در حال تغییر است. این موج جدید کارکنان قراردادی با دیدگاه غالب کارگران موقت، متفاوت است.

افراد حرفه‌ای موقت امروزی اغلب کسانی هستند که به سبک زندگی انعطاف‌پذیر، تمرکز تخصصی و تنوع پروژه‌ها با وظایف دوره‌ای، جذب شده‌اند. آنان، حرفه‌ی خود را بر استفاده از تخصص و مهارت‌های استوار، متمرکز نموده‌اند. این افراد قادر هستند تا تجربه کاربردی خاص خود را به پست‌های کلیدی و پیچیده صنعت منتقل کنند.

«با تصمیم افراد ماهر برای ادامه حرفه‌ی خود به عنوان کارکنان موقت، ما شاهد تغییر الگوی استخدامی سنتی هستیم.»

 

منبع: لینک‌دین، رانداستاد

نکته کلیدی: با بهره‌برداری مستمر از کارگران موقت و نیز تقاضا برای افراد بسیار ماهر، صنعت بیمه با تغییرات گسترده‌ای در الگوی استخدام سنتی خود مواجه می‌شود.

 

کلید فضایِ کاریِ بسیار انعطاف‌پذیر، همکاری است

افزایش نیروی دورکار و ظهور مشاغل انعطاف‌پذیر، محرک تقاضا برای همکاری فزاینده است. امروزه، کارکنان باید قادر باشند تا در مکان‌ها، زمان‌ها و حتی با دستگاه‌های مختلف کار کنند. نه تنها، همکاری کارکنان، به نیروی کار شاداب‌تر پیوند خورده است، بلکه عنصر اصلی، در بهره‌وری فزاینده و نتایج کسب و کار قوی‌تر محسوب می‌شود.

خوشبختانه، ظهور فن‌آوری دیجیتالی، سازمان‌ها را قادر ساخته است تا مشارکت کنند، تعامل داشته باشند و باهم‌ همکاری کنند. این شامل زیرساخت‌های دیجیتالی مانند شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های داخلی معمول، اشتراک فایل‌ها و فضای کاری برخط می‌گردد. با استمرار رشد همکاری در سازمان‌ها، ابزارهای کاربرد تفکر پیشرو برای ایجاد روابط قوی و حمایت از اتصال، ضروری است.

«در دنیای کسب و کار که به‌طور فزاینده‌ای، جهانی و متصل شده است،‌ ایجاد محل کاری مبتنی بر همکاری، بخش عمده‌ای از پرورش حس اجتماعی و امکان موفقیت محسوب می‌شود.»

  • زمان صرف‌شده برای فعالیت‌های گروهی تا 80 درصد، طی 20 سال گذشته افزایش یافته است.
  • 97 درصد از کسب و کارهایی که از فن‌آوری گروهی استفاده می‌کنند معتقدند که آنها با کارایی بیشتری به مشتریان خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

منبع: هاروارد بیزینس ریویو

نکته کلیدی: توسعه زیرساخت مبتنی بر همکاری به منظور حصول اطمینان از موفقیت و اتصال در میان نیروی کار انعطاف‌پذیر امروزی، مهم است.

 

استخدام مشروط در بازاری متغیر درحال افزایش است

بیمه‌گران به دیدگاه پسا-بحران مالی یعنی «کار بیشتر با کمترین نیرو» اقبال نشان داده‌اند. راهکار جذب نیرو «با سوخت ناکافی» می‌تواند برای صنعتی که با تحولات متغیر بازار، تنظیم‌مقررات فزاینده و تقاضای فزاینده برای استعداد روبرو است، چالش‌برانگیز باشد. این عوامل، بیمه‌گران را به سمت راهکارهایی مرقون‌به‌صرفه و ثابت‌شده به منظور یافتن استعداد توانا، سوق می‌دهد. نتیجه، جذب کارکنان، مشروط به فضای کاری است.

این افراد فوق‌العاده حرفه‌ای، الگوی استخدامی منعطفی را ارائه می‌دهند که توان پاسخ‌گویی کارا و مؤثر نسبت به چالش‌های استخدامی متنوعی که سازمان‌های بیمه با آن مواجه هستند، را دارا است. با اجرای راهکار استخدامی مشروط، بیمه‌گران قادر خواهند بود تا علاوه بر حفظ کارکنان سنتی و دائمی در پیکره اصلی خود، مهارت‌ها و تخصص افراد حرفه‌ای موقت را ارتقا بخشند. در فضای کاری متغیر، این انعطاف‌پذیری برای حفظ موفقیت سازمانی، کلیدی است.

 

منبع: آکسفورد اکنومیک، اکسنچور

نکته کلیدی: استعداد مشروط و موقت به سرعت به راه‌کاری برای کمبود فزاینده نیروی کار صنعت تبدیل شده است.

 

اقبال منابع انسانی از پتانسیل همراه (موبایل)

درپی افزایش فن‌آوری و نوآوری، سازمان‌ها به دنبال به‌کارگیری راهکارهایی در بخش کارکردهای منابع انسانی هستند. فن‌آوری، چندین گزینه برای استعدادیابی و اتصال استعدادها ارائه می‌دهد. دستیابی به نسل دیجیتالی نیازمند آن است که سازمان‌ها علاقه خود را گسترده‌تر نموده و در فن‌آوری‌های همراه (موبایلی) مشارکت نمایند. بیمه‌گرانی که درپی افزودن به رتبه خود هستند، باید در راهکار استخدامی همراه (موبایلی) سرمایه‌گذاری کنند.

از ابزارهای همراه (موبایل) و تک‌-کلیک تا ابزارهای کاربردی، کسب و کارها به دنبال خلق تجربه‌‌هایی آسان، آموزنده، پویا و حسی برای داوطلبین و کارکنان هستند.

«موبایل آمده است که بماند. کسب و کارها باید از پتانسیل راهکارهای منابع انسانی دیجیتالی به منظور دستیابی به استعدادهای عالی استقبال کنند.»

 

منبع: پیو، لیندک‌دین

نکته کلیدی: به منظور اتصال و مشارکت با افراد حرفه‌ایِ به‌شدت متصلِ امروزی، توسعه تجربه‌های همراه (موبایلی)، ضروری است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید