جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزرئیس جمهور مانع توقف فعالیت بورس انرژی برای عرضه نفت شود

رئیس جمهور مانع توقف فعالیت بورس انرژی برای عرضه نفت شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از شخص رئیس جمهور می‌خواهم مانع استمرار توقف بورس انرژی برای عرضه نفت و سایر محصولات پتروشیمی شود.

به گزارش رتبه آنلاین از خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه (۲۱ شهریور) مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکر ماده ۹۲ آیین نامه داخلی گفت: طبق آیین نامه زمانی که تقاضای استعفا در دستور کار قرار می‌گیرد، فرد نماینده یا یکی از نمایندگان به نیابت از او می‌تواند در دفاع از استعفا سخنرانی کند، طبق این ماده نمی‌شود دو نفر در دفاع از استعفا صحبت کنند. در خواست بنده این است که آیین نامه در این موارد رعایت شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: گزارش‌های کمیسیون اقتصادی طبق ماده ۴۵ و ۲۳۶ آیین نامه داخلی آماده است اما تا امروز در دستور کار صحن قرار نگرفته و قرائت نشده است. بنده خواستار اجرای آیین نامه داخلی مبنی بر بررسی این گزارش هستم.

وی اظهارداشت: زمان به سرعت در حال سپری شدن است. افزایش فروش نفت علیرغم شرایط تحریم‌ها نیازمند اهتمام دولت است. از شخص رئیس جمهور می‌خواهم مانع استمرار توقف بورس انرژی برای عرضه نفت و سایر محصولات پتروشیمی شود. وزیر نفت باید اولین اقدامش ایجاد گشایش در عرضه نفت خام باشد تا انحصار فروش نفت از ساختار سنتی وزارت نفت خارج شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی با صراحت در جلسه سران قوا این مسئله را مطرح کند، کمیسیون اقتصادی نیز فروش نفت خام با رویکرد کاملا تخصصی و عملیاتی از طریق بورس انرژی را پیگیری می‌کند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد استعفای نمایندگان، بحث جنابعالی درست است و آیین نامه صراحت دارد اما چون قبلا روال بوده است، این گونه تصمیم‌گیری شد وگرنه مقید هستیم که آیین نامه حتما اجرایی شود.

وی ادامه داد: رسم شده است که کمیسیون ها طرحی را ضمیمه گزارش ماده ۴۵ و ماده ۲۳۶ خود می‌کنند و در واقع می‌خواهند مسیر ارائه لوایح و طرح‌ها را دور بزنند. این موضوع را قبول نداریم. اگر پیشنهادی نیز همراه با گزارش‌ها ارائه می‌شود باید مسیر طرح‌ها و لوایح را طی کند.

قالیباف اظهارداشت: گزارش کمیسیون در مورد طرح رمزارزها در دستور کار مجلس قرار دارد و به زودی قرائت خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید