جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیرئال مادرید می‌تواند فصل را با قهرمانی به پایان برساند

رئال مادرید می‌تواند فصل را با قهرمانی به پایان برساند

سرمربی های رئال مادرید

تاریخ نشان می‌دهد رئال مادرید در اغلب فصل‌هایی که سرمربی‌اش را در نیمه راه تغییر داده است، آن سال را با قهرمانی به پایان رسانده است.

به‌ گزارش رتبه آنلاین از ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از مارکا، باشگاه رئال مادرید دوشنبه شب اعلام کرد یولن لوپتگی از هدایت این تیم برکنار شده است. این اتفاق در حالی رخ داد که تنها ۱۰ هفته‌ از لالیگا می‌گذشت. گاهی اوقات تصمیم به تغییر سرمربی در اواسط فصل به نفع سفیدپوشان تمام شده است. باشگاه مادرید تاکنون در ۱۶ فصل سرمربیان خود را تغییر داده که در هشت فصل این تیم جام قهرمانی را بالای سر برده است.

فصل ۴۳ ــ ۱۹۴۲

فصل ۴۳ ــ ۴۲ نخستین دوره ای بود که رئال مادرید در نیمه فصل سرمربی‌اش را بر کنار کرد. در آن زمان خوان آرمت برکنار شد و رامون سیناس هدایت سفیدپوشان را بر عهده گرفت. مادرید در آن فصل توانست یک جام را بالای سر ببرد. این تیم در فینال کوپا دل ری یک بر صفر اتلتیک بیلبائو را شکست داد و قهرمان شد.

فصل ۵۱ ــ ۱۹۵۰

در آن سال مادرید برای نخستین بار در سه فصل سه سرمربی داشت. میشل کیپینگ، بالتاسار آلبنیس و اکتور اسکارونه هدایت سفیدپوشان را بر عهده گرفتند. هیچ یک از آنها نتوانست جامی برای ماردید به ارمغان آورد. سفیدپوشان از این تغییرات هیچ نفعی نبردند.

فصل ۶۰ ــ ۱۹۵۹

در فصل ۶۰ ــ ۵۹ لوییس کارنیگلیا حضور کوتاه مدتی در مادرید داشت. او به علت بیماری نتوانست به هدایت مادرید ادامه‌ دهد. میگل مونیوس، جانشین او شد و توانست بهترین اتفاق ممکن برای سفیدپوشان رقم بزند. تیم مادریدی پنجمین قهرمانی‌اش را در اروپا با این سرمربی جشن گرفت.

فصل ۷۴ ــ ۱۹۷۳

در آن سال آخرین فصل حضور مونیوس رقم خورد. سرمربی اسپانیایی پس از ۱۶ سال رئال مادرید را ترک کرد و لوییس مولوونی جانشینش شد. او توانست در حالی با سفیدپوشان قهرمان کوپا دل ری شود که بارسلونا با چهار گل در فینال شکست داد.

فصل ۷۸ ــ ۱۹۷۷

میلیان میلیانیچ تنها در آن فصل  یک بازی هدایت مادرید را بر عهده داشت. او پس از  چهار سال حضور در تیم مادریدی با شکست مقابل سالامانکا مجبور شد این تیم را ترک کند. جایگزینش مولوونی بود. او توانست سفیدپوشان را برای هجدهمین بار قهرمان کند.

فصل ۸۲ ــ ۱۹۸۱

در آن سال یکی از بدترین شکست‌های تاریخ رئال مادرید در رقابت‌های اروپایی به ثبت رسید. این تیم با پنج گل  مغلوب کایزرلاترن شد. این  شکست سنگین باعث شد بوسکوف پس از دو بازی اخراج شود. مولوونی دوباره هدایت مادرید را بر عهده گرفت و پس از سه بازی توانست سفیدپوشان را قهرمان کوپا دل ری کند.

فصل ۸۵ ــ ۱۹۸۴

یک هفته‌ باقی‌ مانده به پایان لالیگا  رئال مادرید با آمانسیو آمارو خداحافظی کرد و دوباره مولوونی هدایت سفیدپوشان را بر عهده گرفت. این سرمربی در ۱۰ بازی بر روی نیمکت مادرید نشست و توانست با پیروزی برابر ویدتون فاتح جام قهرمانان اروپا شد. همچنین عنوان قهرمانی در جام لالیگا به دست آورد.

فصل ۹۱ ــ ۱۹۹۰

دوباره مادرید در این فصل سه سرمربی را در نیمکت خود دید. توشاک، آلفردو دی استفانو و رادومیر آنتیک هدایت سفیدپوشان را بر عهده گرفتند. سرمربی ولزی هدایت مادرید را بر عهده دی استفانو سپرد که این سرمربی توانست، رئال مادرید را  قهرمان سوپر جام اروپا کند. سفیدپوشان توانستند با نتیجه‌ ۴ بر یک بارسلونا را در این بازی شکست دهند. پس از سرمربی  اسپانیایی ــ آرژانتینی، آنتیک هدایت سفیدپوشان را بر عهده گرفت. او نتوانست در این تیم موفق باشد و کمتر از یک فصل در مادرید حضور داشت.

فصل ۹۲ ــ ۱۹۹۱

رئال مادرید در آن فصل صدرنشین لالیگا بود و در کوپا دل ری و جام قهرمانان اروپا حضور داشت. با این حال رامان مندوسا، تصمیم گرفت آنتیک را بر کنار کند و لئو بنهاکر را جانشینش کند.

فصل ۹۴ ــ ۱۹۹۳

یکی از تصاویر به یادماندنی در باشگاه رئال مادرید حضور بنیتو فلورو، در رختکن ورزشگاه ییدا است که او به بازیکنانش می‌گوید آنها متعلق به  تیم مادرید هستند و باید چهره دیگری از خود نشان دهند. این آخرین توصیه فلورو به عنوان سرمربی مادرید بود. مادرید برابر تیم کاتالانی شکست خورد و ویسنته دل  بوسکه نتوانست در دیدار برگشت مقابل پاری ‌سن‌ ژرمن جام برندگان اروپا نتیجه‌ را جبران کند. او در حالی مادرید را ترک کرد که سفیدپوشان در جایگاه سوم جدول  قرار گرفته بودند.

فصل ۹۶ ــ ۱۹۹۵

داستان حضور خورخه والدانو در رئال مادرید به عنوان سرمربی پس از شکست مقابل رایو وایکانو به پایان رسید. دل بوسکه هدایت مادرید را برابر اتلتیک در سن مامس بر عهده گرفت در روزی که رائول در ترکیب سفیدپوشان حضور داشت. با این حال سرمربی اسپانیایی از سمتش برکنار شد و آرسنیو ایگلسیاس هدایت تیم مادریدی را بر عهده گرفت. سفیدپوشان لالیگا را با قرار گرفتن در رتبه ششم به پایان رساندند. در کوپا دل ری تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و بر جام قهرمان اروپا به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند.

فصل  ۲۰۰۰ ــ ۱۹۹۹

هشتمین قهرمانی  رئال مادرید در اروپا با تغییر  سرمربی اتفاق افتاد. توشاک از هدایت مادرید بر کنار شد تا دل بوسکه درخشان‌ترین دوران این تیم را رقم بزند. نخستین قهرمانی مادرید در آن فصل در جام جهانی باشگاه‌ها رقم خورد اما در ادامه این تیم در  نیمه نهایی کوپا دل ری مغلوب اسپانیا شد و زمانی که کسی تصور نمی‌کرد، سفیدپوشان فاتح جام قهرمانان اروپا شدند.

فصل ۰۵ ــ ۲۰۰۴

خوسه آنتونیو کاماچو دومین دوره حضورش را به عنوان سرمربی در مادرید تجربه می‌کرد. او تنها در ۶ بازی هدایت سفیدپوشان را بر عهده گرفت. سپس ماریانو گارسیا رمون جانشینش شد. او پلی بود برای حضور لوکزامبورگو بود که توانست آن پیروزی درخشان را برابر رئال سوسیداد در ۶ دوره به دست بیاورد.

فصل ۰۶ ــ ۲۰۰۵

لوکزامبورگو ۱۱ ماه و چهار روز هدایت سفیدپوشان را بر عهده داشت تا این که لوپس کارو جانشینش شد. او سرمربی کاستیا (تیم دوم مادرید) بود. سفیدپوشان با هدایت این سرمربی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مغلوب آرسنال شدند و در نیمه نهایی کوپا دل ری از رئال ساراگوسا شکست خوردند.

فصل ۰۹ ــ ۲۰۰۸

برند شوستر چند روز پس از این که اعلام کرد در نوکمپ پیروزی غیر ممکن است از سمتش بر کنار شد. جدایی او با رسیدن خوانده راموس همراه شد. او در حالی هدایت مادرید را بر عهده گرفت که سفیدپوشان را از رتبه پنجم به رتبه دوم رساند. با این حال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نتوانست از سد لیورپول عبور کند. مادرید در آن سال نتوانست عنوانی را کسب کند.

فصل ۱۶ ــ ۲۰۱۵

تابستان سال ۲۰۱۵ فلورنتینو پرس تصمیم گرفت رافائل بنیتس را برای هدایت رئال مادرید انتخاب کند. با این حال سرمربی اسپانیایی در نخستین روزهای سال جدید میلادی با چشمانی گریان پایتخت اسپانیا را ترک کرد. نتایج بد بنیتس باعث شد این اتفاق رخ دهد. ورود زین الدین زیدان به عنوان جانشین سرمربی اسپانیایی باعث شد درخشان‌ترین دوران مادرید در کسب جام رقم بخورد. او توانست دومین سرمربی پر افتخار مادرید شود.  زیدان تنها پس از پنج ماه توانست قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. این اتفاق برای دو سال دیگر تکرار شد تا سرمربی فرانسوی رکورد بی نظیری را به ثبت برساند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید