پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزدهنوی رئیس سازمان بورس شده است؟

دهنوی رئیس سازمان بورس شده است؟

بر اساس منابع غیر رسمی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد از سوی شورای عالی بورس به عنوان گزینه نهایی سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شده که باید دید درست است یا خیر؟

به گزارش رتبه آنلاین و به نقل از تجارت‌نیوز، در حالی که هنوز از طرف هیچ منبع رسمی اعلام نشده، گفته می‌شود که محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصادی، از سوی شورای عالی بورس به عنوان گزینه نهایی ریاست سازمان انتخاب شده است.

منابع غیر رسمی عنوان کردند که شورای عالی بورس دهقان دهنوی را جایگزین حسن قالیباف اصل کردند. در این روزها گمانه‌زنی‌های زیادی از سوی رسانه‌ها برای ریاست سازمان بورس مطرح است ولی هیچ منبع رسمی درستی این اطلاعات را تایید یا رد نمی‌کند.

دهنوی که سابقا عضو هیات‌مدیره بانک مسکن بود، الان به عنوان معاون وزیر اقتصاد در وزارت اقتصاد و دارایی مشغول به فعالیت است. او معتقد است که بازار افت بازار سرمایه جزو ذات آن است و کسانی که وارد این بازار می‌شوند باید ریسک آن را بپذیرند.

این در حالی است که دولت در ابتدای سال با تشویق مردم به بازار سرمایه (به گفته صاحب‌نظران نشان داده بازار بورس به عنوان یک بازار بدون ریسک) سبب حرکت نقدینگی به سمت این بازار شد. او همچین در خرداد ماه، پیشنهاد تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را به سازمان بورس و اوراق بهادار داد که به وسیله آن سرمایه‌های خرد افراد را به منظور سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات جمع می‌شود.

شنیده شده که نمایندگان مجلس در مورد گزینه‌های معرفی شده از سوی وزارت اقتصاد به شورای عالی بورس، نقد دارند.

اکنون چهار گزینه سلطان‌نژاد، رباطی، بیگدلی و دهنوی به سازمان بورس نزدیک شده‌اند البته از دولت روحانی که همیشه قصد دارد مردم و کارشناسان را غافلگیر کند بعید نیست که یک گزینه غیرمحتمل را به عنوان ریاست سازمان بورس انتخاب کند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید