جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیدرآمد سوییسی‌ها ۱۴ برابر ایرانی‌ها

درآمد سوییسی‌ها ۱۴ برابر ایرانی‌ها

متوسط درآمد قابل استحصال در هر ماه یکی از معیارهای مهم اقتصادی است زیرا می‌تواند روی قدرت خرید مردم، سطح رفاه خانواده‌ها و در نهایت ارزیابی تصمیمات اقتصادی آنها تاثیرگذار باشد.


به گزارش رتبه آنلاین، متوسط درآمد خانوارها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی گردآوری شده‌است و درآمد قابل استحصال بعد از کسر مالیات محاسبه شده‌است. برای تعیین متوسط درآمد اکتسابی خانوارها در هر ماه، کل درآمد سالانه اعلام می‌شود و بعد از کسر مالیات، متوسط دریافتی ماهانه تعیین می‌شود.
در این مطالعه ۱۷۶ کشور دنیا شرکت کرده‌اند و ایران در میان این کشورها از نظر متوسط درآمد قابل استحصال جایگاه ۱۳۰ را به خود اختصاص داده است.

پردرآمدترین‌ها و کم درآمدترین‌ها

مردم سوییس  پردرآمدترین مردم دنیا  هستند. طبق این گزارش متوسط درآمد ماهانه مردم سوییس برابر با ۶۳۰۱.۷۳ دلار  امریکا است و فاصله دریافتی ماهانه مردم این کشور با مردم لوگزامبورگ که جایگاه دوم را در این فهرست دارند حدود دو هزار دلار است.

متوسط درآمد ماهانه مردم لوگزامبورگ  برابر با ۴۴۷۹.۸ دلار، زامبیا برابر با ۴۳۳۰.۹۸ دلار و جرسی-کشور کوچکی در نزدیکی فرانسه-برابر با ۴۳۲۳.۲۵  دلار است. کشورهای برمودا و نروژ و موناکو از نظر متوسط  درآمد ماهانه قابل استحصال توسط مردم جایگاه پنجم تا هفتم را دارند.

مردم قطر بالاترین میزان درآمد قابل استحصال در هر ماه را در میان کشورهای خاورمیانه دارند.
متوسط درآمد مردم قطر در هر ماه برابر با ۴۰۳۸.۰۸ دلار امریکا است. دومین کشور خاورمیانه‌ای در این فهرست کشور امارات است که متوسط درآمد ماهانه مردم آن بعد از کسر مالیات برابر با ۳۰۸۱.۳۴ دلار است  و جایگاه شانزدهم این فهرست را به خود اختصاص داده است.

امریکا در این رده بندی جایگاه سیزدهم را دارد و متوسط درآمد ماهانه مردم در این کشور برابر با ۳۲۵۸.۸۵ دلار آمریکا است.

در انتهای این فهرست کشور کوبا قرار دارد و متوسط درآمد قابل استحصال مردم در این کشور برابر با ۲۵ دلار در هر ماه است.
این در حالیست که درآمد مردم گامبیا درهر ماه برابر با ۳۹.۳۷ دلار،  ساموا برابر با ۶۳.۸۲ دلار، نپال برابر با ۱۶۶.۴۹ دلار و تاجیکستان ۱۸۷.۲۷ دلار است و این کشورها در جایگاه ۱۷۲ تا ۱۷۵ جدول قرار دارند.

جایگاه ایران در جهان

ایران در میان ۱۷۶ کشور مورد مطالعه جایگاه ۱۳۰ را به خود اختصاص داده است. متوسط درآمد قابل استحصال مردم  ایران برابر با ۴۴۷.۶۱ دلار اعلام شده است و از نظر سطح درآمد ماهانه وضعیتی شبیه کشورهای هند و آلبانی دارد. متوسط درامد ماهانه سوییس ۱۴ برابر ایران است و ۷۳ درصد کشورهای دنیا  از نظر متوسط درآمد ماهانه مردم ،در شرایط بهتری نیست به ایران هستند.

متوسط درآمد مردم ایران در هر ماه از متوسط درآمد قابل استحصال ماهانه در ازبکستان، ترکمنستان و قرقیزستان ، اندونزی،افغانستان، مصر و سوریه بیشتر است ولی کشورهای  ترکیه  و عراق شرایط بهتری نسبت به ایران دارند.

پردرآمدترین مردم دنیا

درآمد ماهانه بعد از کسر مالیات (دلار)نام کشور

رتبه

۶۳۰۱.۷۳

سوییس۱

۴۴۷۹.۸۰

لوگزامبورگ۲
۴۳۳۰.۹۸زامبیا۳
۴۳۲۳جرسی۴
۴۲۵۰برمودا۵
۴۲۱۵.۴۳نروژ۶
۴۱۴۲.۷۸موناکو۷
۴۰۳۸.۰۸قطر۸
۳۹۹۰.۶۹گیبرالتار(کشوری عضو اتحادیه اروپا)۹
۳۷۸۰.۶۹استرالیا

۱۰

 

جایگاه ایران از نظر متوسط درامد ماهانه مردم

متوسط درآمد بعد از کسر مالیات (دلار)نام کشور

رتبه

۴۶۶.۷۴کامرون۱۲۶
۴۶۴.۸۹مغولستان۱۲۷
۴۶۰رواندا۱۲۸
۴۵۲.۱۱هند۱۲۹
۴۴۷.۶۱ایران۱۳۰
۴۳۴.۱۹آلبانی۱۳۱
۴۲۵.۶۱پاراگویه۱۳۲
۴۲۱.۱۱سنت لوییس۱۳۳
۴۱۵.۵۹مراکش۱۳۴
۴۰۰مالی۱۳۵

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید