یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریدانشجوی قوی و اهل کار بیکار نمی‌ماند

دانشجوی قوی و اهل کار بیکار نمی‌ماند

سومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت صنعتی با هدف شناخت بیشتر رشته مدیریت صنعتی و نیازهای جامعه در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

در این نشست‌ که با حضور اندیشمندان دانشگاهی، مدیران دولتی و مدیران بخش خصوصی برگزار ‌شد،عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در پاسخ به نگرانی جامعه دانشجویی کشور مبنی بر افزایش بیکاری گفت: اگر دانشجویی در حیطه درسی قوی و اهل کار و تلاش باشد، قطعا در بازار کار موفق خواهد بود؛چرا که دانشجویان قوی و اهل کار بیکار نخواهند ماند.

جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور هم در این نشست در پاسخ به درخواست دانشجویان مبنی بر بازنشسته شدن مدیران پا به سن گذاشته دولتی و جذب و استخدام تازه‌فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تصریح کرد: « مجموعا ٢٦ ميليون نيروي كار در كشور وجود دارد كه ٢٣ ميليون آن شاغل هستند و ٣ ميليون دیگر بيكار.

وی ادامه داد: از اين ٢٣ ميليون شاغل تنها ١٠ درصد آن، یعنی 3/2 ميليون نفر در استخدام دولت و نهادهای حکومتی هستند. كه از اين تعداد 5/1 ميليون نفر آنها تحصيلات دانشگاهی دارند.

آسیه حاتمی فعال حوزه کاریابی انلاین نیز با اشاره به اهمیت هم‌اندیشی بین اصحاب دانشگاه و مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی، گفت: بزرگ‌ترین دغدغه شرکت‌ها علی‌الخصوص در بخش خصوصی، عدم توانمندی و مهارت لازم از سوی فارغ‌التحصیلان دانشگاهها برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌هاست.

او تصریح کرد:  دانشگاه‌ها و شركت‌ها آن‌قدر از هم دور شده‌اند كه نه دانشگاه مي‌داند كه كسب و كارها به چه مهارت‌هايي نياز دارند و نه شركت‌ها مي‌دانند  که دانش كسب شده در دانشگاه توسط نيروي تازه‌فارغ‌التحصيل قرار است چه گرهی را از كارشان باز كند.

این مدیر بخش خصوصی با ذکر این نکته که به واسطه کار با هزاران شرکت ایرانی و خارجی فعال در کشور در طول 15 سال گذشته، با دغدغه‌ها و نیازهای کارفرمایان آشناست گفت: با وجود  آمار بالای بیکاری در کشور، کارفرمایان به دنبال جذب نیروهای ماهر و کاری هستند.

موسس ایران تلنت  افزود: برخی منتظر هستند که نیروی با مهارت را پیدا و جذب کنند که این کار نیاز به صرف زمان و هزینه دارد. برخی هم فرایندهای آموزشی داخلی شرکت را توسعه داده و تقویت کرده و با جذب فارغ‌التحصیلان آینده‌دار، آموزش آنها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید