سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیخروج از بحران اقتصاد، بخش خصوصی را لازم دارد

خروج از بحران اقتصاد، بخش خصوصی را لازم دارد

سعیدی گفت: اگر دولت با بخش خصوصی همکاری لازم را داشته باشد می تواند کشور را از این بحران اقتصادی خارج کند.

با موضوع نگاه دولت و مجلس به بخش خصوصی و همکاری و سپردن کارهای اقتصادی به فعالان بخش خصوصی با حضور زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از شبکه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس  تصریح کرد: متاسفانه دولت خود را رقیب بخش خصوصی می داند و از همکاری با بخش خصوصی خودداری می کند.
وی با بیان این مطلب افزود: اگر دولت با بخش خصوصی همکاری لازم را داشته باشد می تواند کشور را از این بحران اقتصادی خارج کند و مردم را نجات دهد.
سعیدی همچنین در ادامه بیان داشت: در حال حاضر اگر بخشی هم خصوصی کار می کند خصوصی نیست بلکه خصولتی است. به عبارت دیگر مدیران دولتی پس از بازنشسته شدن در بخش خصوصی مشغول فعالیت می شوند.
این مقام مسئول ادامه داد: استفاده از بازنشستگان دولتی در بخش خصوصی مشکل ساز است. بخش خصوصی برای پذیرش مدیران، باید ملاک های صحیحی را در نظر بگیرد و تمام تلاش ها در راستای این موضوع انجام شود که مردم از این شرایط دشوار اقتصادی نجات یابند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه با رادیو گفت و گو خاطرنشان ساخت: تمام کشورهای پیشرفته در دنیا بخش خصوصی خود را تقویت کرده اند تا در شاخص های اقتصادی به درجات بالایی دست یابند.
وی در ادامه این برنامه تأکید کرد: بنابراین باید بسترها و زیرساخت های لازم در کشورمان فراهم و حتی اصلاح شوند و نظارت بر بخش خصوصی نیز تقویت گردد. علاوه بر این قوانین در این زمینه باید به گونه ای وضع گردد که بیشترین نفع نصیب مردم شود و در عین حال تولید کننده هم متضرر نشود.
سعیدی در برنامه بهارستان رادیو گفت و گو مطرح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این راستا تلاش های زیادی داشته که از جمله آن می توان به اصلاح قانون مالیات با همکاری بسیاری از نهادها و نمایندگان مجلس اشاره داشت.
این نماینده مجلس در پایان این برنامه یادآور شد: اصلاح قوانین امری بسیار زمان بر است و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اقدامات بسیار زیادی در این رابطه انجام داده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید