پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریحیرت کارشناس موزه برلین از دیدن یکی از عجایب هفتگانه‌ فرش‌های دنیا

حیرت کارشناس موزه برلین از دیدن یکی از عجایب هفتگانه‌ فرش‌های دنیا


فرش‌های دوره صفوی که از نفیس‌ترین فرش‌های موجود در موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) است با همکاری کارشناسان موزه این آستان و کارشناس موزه پرگامون برلین موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا و به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهالسلام، آنا بسلین(ANNA BESELIN)، از متخصصان و کارشناسان مطرح موزه پرگامون برلین، در سال جاری با حضور در موزه آستان مقدس، به بررسی آثار این موزه پرداخت.

با همکاری کارشناس موزه پرگامون و رئیس موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س)، پژوهش تخصصی در زمینه فرش‌های نفیس دوره صفوی انجام شد؛ در این پژوهش به مشخصات و مختصات دقیق یک اثر فاخر که یکی از عجایب هفتگانه‌ی فرش‌های دنیا محسوب می‌شود پرداخته شد.

نوع بافت، اندازه، میزان رج شمار، نوع رنگ، دوره تاریخی، مکان بافت و پارامترهای اصلی فرش به‌طور دقیق از یک‌سو و منحصر بودن این فرش به لحاظ شکل و ابعاد (دوازده ضلعی)، تعجب و حیرت این کارشناس مطرح را در برداشت.

لازم به ذکر است، در موزه آستان مقدس بیش از ۶۰۰۰ اثر تاریخی نگهداری می‌شود که برخی از این آثار را می‌توانجزو بی‌نظیرترین و ارزشمندترین آثار به لحاظ دوره و جنس در سطح دنیا معرفی کرد.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید