جمعه 21 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیحقوقی‌های نماد "وداداش" مشخص شدند!

حقوقی‌های نماد “وداداش” مشخص شدند!

حقوقی‌های نماد

در تشکیل دارادوم ناهماهنگی مختصری ایجاد شده بود و ما در کمال هماهنگی وزارت اقتصاد و وزارت نفت در اجرا مشکلی به وجود آمد و برداشت این بود که برای دارادوم هم وزارت اقتصاد می‌تواند نسبت به تاسیس این صندوق اقدام کند.

به گزارش رتبه آنلایناز بورس‌نیوز، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص عرضه صندوق دارا دوم اظهار کرد: در اوایل شهریورماه سال جاری صندوق دارادوم را عرضه می‌کنیم. چون ما یک برنامه زمانبندی برای عرض سهام دولتی در طول سال داریم پایش می‌کنیم که براساس جداول تنظیمی عمل شود.

وی افزود: در تشکیل دارادوم ناهماهنگی مختصری ایجاد شده بود و ما در کمال هماهنگی وزارت اقتصاد و وزارت نفت در اجرا مشکلی به وجود آمد و برداشت این بود که برای دارادوم هم وزارت اقتصاد می‌تواند نسبت به تاسیس این صندوق اقدام کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد:، اما در قانون بودجه تصویب شد که بودجه را باید دستگاه تخصصی ذیربط که وزارت نفت است، اقدام کند. هماهنگی خوبی بین من و وزیر نفت وجود داشت. اگر تا این تاریخ تشکیل نشود می‌تواند سازمان خصوصی سازی به صورت بلوکی اقدام کند. اما با هماهنگی‌های بین من و زنگنه قرار شد که نسبت به تاسیس صندوق اقدام شود و مشکلات مرتفع شد.

دژپسند درباره زمان عرضه دارادوم گفت: اولین چهارشنبه شهریور که درون هفته دولت هم است نسبت به عرضه این صندوق اقدام خواهد شد و امروز عرضه بلوکی شرکت‌های مشمول دارادوم متوقف می‌شود تا در آن هفته بتوانیم دارا دوم را عرضه کنیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: از ویژگی‌های این صندوق این است که همه آحاد ایرانی می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. سقف آن در دارا یکم دو میلیون تومان بود، اما در این صندوق با اخذ مجوز دولت به ۵ میلیون افزایش می‌دهیم. با کارت ملی میت وانند بخرند. ارزش یونینت در روز عرضه ۳۰ درصد تخفیف دارد. مزایای زیادی دارد. خریدار با یک سبد سهامی می‌خرد. باقیمانده سهام دولت در پتروشیمی اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز است.

ما و مخالفت … “ریش و قیچی دست وزارت اقتصاد است/ وزارت نفت به ETF “بله” گفت”

بیژن زنگنه، وزیر نفت درخصوص ارائه پالایشگاه‌ها در بورس اظهار کرد: ما با ارائه پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیستیم بلکه موافق هم هستیم. اول گفتند به صورت ETF و سپس گفتند که بلوکی عرضه می‌کنیم. وقتی بلوکی باشد دیگر به صورت ETF نمی‌شود معامله کرد. هرطور که وزارت اقتصاد بخواهد ما همکاری می‌کنیم.

وزیر نفت درپاسخ به سوالی مبنی بر مشکل بین وزارت نفت و وزارت اقتصاد افزود: این حرف‌ها اصلا صحیح نیست. این ها حرف‌هایی است که زده می‌شود. ما تلفن داریم و هر وقت اشکال داشته باشیم با هم صحبت می‌کنیم و مشکل را حل می‌کنیم و نگرانی نداریم.

وی تاکید کرد: اختلاف بین وزارت نفت با وزارت اقتصاد دراین باره را عده‌ای بیکار بال و پر می‌دهند.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید