سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیحباب قیمت در بازار خودروهای وارداتی

حباب قیمت در بازار خودروهای وارداتی

بررسی ها نشان می دهد، افزایش قیمت خودروهای خارجی در روزهای اخیر موجب شده که طرفداران این نوع خودروها فعلا برای خرید دست نگه دارند.
گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که در روزهای اخیر، قیمتخودروهای وارداتی با افزایش قابل تاملی روبه‌رو شده است؛ این در شرایطی است که بهاعتقاد فعالان بازار، این حباب قیمتی ایجاد شده، باعث تغییر در رویکرد خریدارانبرای خرید خودروهای خارجی شده است.

به گزارش رتبه آنلاین،آن طور که ازوضعیت خرید و فروش در بازار خودروهای خارجی پیداست، در روزهای گذشته شاهد بودیم کهقیمت بعضی از خودروها تتا حد حتی 15میلیون تومان نیز افزایش داشته است؛ تا جایی کهتلیسمان با افزایش حدود 15میلیون تومانی قیمت مواجه شده است و هم‌اکنون با قیمت225میلیون تومان فروخته می‌شود.

فرهاد احتشام‌زاد، رییس انجمنواردکنندگان خودرو، یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار را بسته بودن سایتثبت‌سفارش خودرو می‌داند و معتقد است که «این اقدام در دو فاز انجام شده است، فاز اولدر دی‌ماه سال گذشته که برای واردکنندگان غیرنمایندگی بود و فاز دوم؛ از تیرماه امسالشروع شده است که برای نماینگان رسمی ایجاد شده و تاکنون ادامه دارد.»

به گفته وی «اکنونبه دوره‌ای رسیده‌ایم که اعتبار ثبت سفارشات صورت گرفته در گذشته رو به پایان است واقدامی هم از طرف دولت انجام نشده و این مهم باعث افرایش قیمت‌ها در بازار شده است.»

بر این اساس، درحال حاضر در بازار خودروهای خارجی، هیوندای سانتافه فول نیوفیس اتوپارک با قیمت263 میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین بنز CLA200 فول 2016 دربازار 670 میلیون تومان، بنز CLA45 فول 2017 حدود 640 میلیون تومان، بنز E250 نیوفیس 2017حدود 700 میلیون تومان و بی‌ام‌و 2018 اکتیو تور 2017 حدود 294 میلیون تومان قیمتدارد.

از سوی دیگر، دربازار خودرو سوناتا از افزایش 5میلیون تومانی قیمت برخوردار بوده و با قیمت185میلیوون تومان به فروش می‌رود. سانتافه فول2017 نیز با افزایش 9میلیون تومانیقیمت، در حال حاضر 265 میلیون تومان است. قیمت سونتو نیز 5میلیون تومان افزایشپیدا کرده و در حال حاضر 300میلیون تومان است.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید