سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیحال اقتصاد آمریکا رو بهبود است

حال اقتصاد آمریکا رو بهبود است

اقتصاد ایالات متحده آمریکا اگرچه در سال 2017 به حرکت درآمده اما رشد اقتصادی همچنان پایین است.
به گزارش رتبه آنلاین، رشد اقتصادی سال 2017 آمریکا2.3 درصد گزارش شده ،این در حالی است که رشد اقتصادی سال 2016 به میزان 1.5 درصدبوده است که این رشد کمتر از سال 2015 است.این رشد در حالی بدست آمده که هدف گذاریدولت ترامپ رسیدن به رشد 3 درصدی برای نیم فصل اول بوده است.

به طور کلی،اقتصاد به حرکت درآمده،آمریکایی هاخرید می کنند و تجار مشغول کسب و کار هستند.بازار سهام رو به افزایش است.با اینحال اعتماد مصرف کننده ها هنوزنسبت به سال 2000 قبل کامل نیست به این دلیل که نرخبیکاری در 17 اسال پیش در پایین نرخ بیکاری قرار داشت.

اما بعضی ها معتقدند که شرایط اقتصادی بهبودخواهد یافت.

پیش بینی ها حکایت از آن دارد که سرمایه گذاریتا پایان امسال در این کشور افزایش نمی یابد و لیست صورت حساب ها بالاست.کالاهایبسیاری در قفسه ها باقی مانده و جریان تجارت هنوز رونق نگرفته است.

با این حال اقتصاد به تدریج در حال رشد است و دربهار و تابستان وضعیت کمی بهبود یافت.

در سه ماهه پایانی سال گذشته رشد اقتصادی آمریکابه میزان 2.6 درصد بود  که نسبت به هفت سالقبل در همین دوره زمانی سریعترین رشد بوده است.

ترامپ و دیگر جمهوری خواهان می گویند که کاهشمالیات ها موجب رشد و رونق اشتغال خواهد شد با این حال بسیاری ازاقتصاددانانانتظار دارند که کاهش مالیات ها در سال جاری رضد اقتصادی را کاهش دهد و به میزان 2درصد برساند.

منبع:سی ان ان مانی

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید