یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبرحاشیه‌های جشنواره فیلم فجر

حاشیه‌های جشنواره فیلم فجر

هشتمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با نارضایتی خبرنگاران از کیفیت فیلم ها همراه شد، اما در سینماهای مردمی بازار سانس‌های فوق‌العاده فیلم‌ها داغ بود.
به گزارش رتبه آنلاین، هشتمین روز از سیو ششمین جشنواره فیلم فجر در حالی سپری شد که سینمای اهالی رسانه شاهد حضور وزیر فرهنگو ارشاد اسلامی بود. همچنین در سینماهای مردمی فیلم هایی که بیشترین سانس فوق العادهرا تا به اینجا داشته اند باهم رقابت کردند.

روزی نه چندان رضایت‌بخشبرای اهالی رسانه

هفتمین روز نمایش فیلم‌‌ها در سینمای اهالیرسانه آنطور که باید رضایت بخش نبود، کیفیت سه فیلمی که پنجشنبه به نمایش درآمدبرای خبرنگاران قابل قبول نبود و اکثریت قابل توجهی از راهیابی این آثار بهجشنواره گله‌مند بودند.

«جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی نخستینفیلمی بود که رو گذشته برای اهالی رسانه نمایش داده شد. فیلمی که سعی داشت تا ازتنهایی ناخواسته ای که فضای مجازی برای افراد جامعه ایجاد کرده است بگوید کهبازخورد تماشاگران حاکی از آن بود که آنطور که باید نتوانسته این روایت را بهسرانجام برساند.

نشست خبری این فیلم با حضور کمرنگ خبرنگارانهمراه شد و سوالات بیشتر مربوط فیلمنامه و کارگردانی کار بود و برخی هم از حضورنداشتن بازیگران اصلی فیلم در نشست گلایه مند بودند که گزارش آن را اینجا میتوانید بخوانید.

سانس دوم روز پنجشنبه به «هایلایت» به کارگردانیاصغر نعیمی اختصاص داشت. فیلمی که در نظر داشت روایتی از خیانت یک زوج را به تصویربکشد. از نکات جالب توجه در زمان نمایش این فیلم خنده مکرر حاضرین در سالن بود کهنعیمی در نشست خبری بیان کرد انتظار این مسئله را داشته است.

نشست خبری «هایلایت» متفاوت از فیلم بود، حضورجمشد هاشم پور پس از سال ها در یک نشست برای اهالی رسانه اهمیت و جذابیت زیادیداشت و همه را شگفت زده کرده بود. در همین حال سخنان نعیمی در واکنش به اظهاراتروز گذشته کارگردان «ابوقریب» و درگیری لفظی مینا وحید بازیگر فیلم با یکی ازخبرنگاران از حواشی این نشست به شمار می آمدند که مشروح آن را اینجا می توانیدببینید.

«ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد، آخرین فیلمی بودکه روز پنجشنبه برای خبرنگاران به نمایش درآمد. فیلمی درباره یک حادثه واقعی و تلخاز جنگ ایران و عراق که نظرات متناقضی در پایان درباره اش مطرح شد.

نشست پرسش و پاسخ این فیلم حال و هوای متفاوتیداشت و با حضور خانواده حمید آخوندی تهیه کننده درگذشته این فیلم برگزار شد وگبرلو در ابتدای نشست از حضار درخواست کرد که به این تهیه کننده ادای احترام کنند.(کامل این نشست را اینجا بخوانید.)

از نکات جالب توجه روز گذشته می توان به حضورکمرنگ خبرنگاران در سالن نشست های پرسش و پاسخ فیلم ها اشاره کرد که با توجه بهروز پنجشنبه انتظار دیگری می رفت.

بازدید وزیر فرهنگ وارشاد از پردیس ملت

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم عصرپنجشنبه با حضور در پردیس سینمایی ملت از روند برگزاری جشنواره برای اهالی رسانهبه همراه ابراهیم داروغه زاده دبیر این رویداد بازدید کرد و با حضور در جمعخبرنگاران به سوالات شان پاسخ داد.

او همچنین با حضور در سالن نشست های خبری ودیدار با محمود گبرلو مجری و برگزار کننده نشست از دغدغه ها و مسایل مدنظر اهالیرسانه مطلع شد.

صالحی درباره دبیر سال آینده جشنواره اذعان کردکه هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است، او همچنین بیان کرد که به دلیل آنکهبه دخالت در داوری متهم نشود تا به امروز هیچ فیلمی ندیده است و از این بابت بهخبرنگاران غبطه می خورد. (گزارش کامل حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمایاهالی رسانه را اینجا بخوانید.)

از اول شدن فیلممهدویان تا تداوم افزایش سانس‌های فوق العاده

سینماهای مردمی روز پنجشنبه حال و هوای متفاوتیبا سینمای اهالی رسانه داشتند و شاهد استقبال مخاطبان و سانس های فوق العاده فیلمها بودند.

در روز هشتم جشنواره اتفاق جالبی رخ داد و هشتفیلم در هشت سالن سینما به سانس فوق العاده رسیدند.

«لاتاری» محمدحسین مهدویان، «بمب یک عاشقانه»پیمان معادی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا، «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی،«مصادره» مهران احمدی، «دارکوب» بهروز شعیبی، «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی و «چهارراهاستانبول» مصطفی کیایی فیلم هایی بودند که به سانس فوق العاده رسیدند.

همچنین تا به امروز براساس گزارش مهر، سینماآزادی با شش هزار و ۹۳۰ نفر، پردیس سینمایی کورش با پنج هزار و۳۲۵ نفر، پردیس سینمایی چارسو با هزار و ۸۳۰ نفر، پردیس سینمایی مگامال با هزار و۱۵۴ نفر و سینما فرهنگ با هزار و ۶۸۵ نفر بیشترین مخاطب را در جذب سانس های فوقالعاده در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر داشته اند.

روز گذشته باران کوثری به همراه زهرا نعمتیقهرمان تیراندازی با کمان به تماشای «عرق سرد» در سینما آزادی نشست. بازیگران وکارگردان «چهارراه استانبول» هم روز گذشته در پردیس کورش فیلم را با مردم دیدند.عوامل فیلم «لاتاری» هم با حضور در پردیس چارسو و تماشا به تماشای فیلم با مردمنشستند.

اسامی شش فیلمبرتر از نگاه تماشاگران

ستاد جمع آوریآرا مردمی جشنواره فیلم فجر، مطابق روزهای گذشته، اسامی شش فیلم برتر از نگاه مردمرا اعلام کرد.

اسامی این ششفیلم عبارتند از «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا،«مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی، «لاتاری» محمدحسین مهدویان، «چهارراه استانبول»مصطفی کیایی و «بمب یک عاشقانه» پیمان معادی.

براین اساس «عرقسرد» ساخته سهیلی بیرقی از دور رقابت دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگرانکنار رفت.

اعلام نامزدها، پس از اكران آخرين فيلم سینمای رسانه

با اعلام مدیرروابط عمومی جشنواره، نامزدهای مسابقه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، روز 21 بهمن وپس از اكران آخرين فيلم در پرديس ملت اعلام خواهند شد.

مسعود نجفی دربارهزمان اعلام نامزدهای جشنواره گفت: به دلیل اينكه با اعلام زودتر كانديداهاى نهايى،جشنواره در روزهاى پايانى از رمق مى‌افتد، امسال پس از اكران آخرين فيلم در پرديسملت طى نشستی كانديداها اعلام مى شوند.

مراسم اختتامیه سی‌وششمینجشنواره فیلم فجر، روز یکشنبه 22 بهمن‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید