دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیجمعیت ایران به ۹۳.۵ میلیون نفر می‌رسد

جمعیت ایران به ۹۳.۵ میلیون نفر می‌رسد

جمعیت یک کشور نیروی کار کشور را ایجاد می‌کند . ین جمعیت مصرف‌کننده کالاهای تولیدی در کشور و عرضه‌کننده نیروی کار به بازار هستند و به همین دلیل وجودشان اهمیت زیادی دارد.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از وب سایت worlometers، در سال ۲۰۰۰ میلادی جمعیت ایران بالغ بر ۶۶ میلیون نفر بوده است.در سال ۲۰۱۰ جمعیت کشور به ۷۴ میلیون نفر رسید و در سال ۲۰۱۵ میلادی بالغ بر ۷۹ میلیون نفر در ایران زندگی می‌کردند. این مرکز مطالعاتیجمعیت ایران در سال ۲۰۱۸ را برابر  با ۸۲ میلیون نفر اعلام کرده است. در این سال متوسط سن مردم  ایران برابر با ۳۰.۱ سال خواهد بود و نرخ زاد و ولد در کشور ۱.۷۲ درصد پیش‌بینی شده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۱.۶ میلیون نفر از جمعیت ایران شهرنشین خواهند بود و سهم این کشور از کل جمعیت دنیا برابر با ۱.۰۷ درصد خواهد بود.

این مرکز پیش‌بینی‌هایی در مورد شمار جمعیت ایران در سال‌های پیش رو هم ارایه داده است. طبق این گزارش جمعیت ایران در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۸۳.۵ میلیون نفر خواهد بود  و در سال ۲۰۳۰ میلادی جمعیت به ۸۸.۸ میلیون نفر می‌رسد. ایران در سال ۲۰۴۰ میلادی ۹۱.۸ میلیون نفر جمعیت خواهد داشت و  شمار ساکنان این کشور در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۹۳.۵ میلیون نفر می‌رسد. تا سال ۲۰۱۵۰ میلادی سهم ایران به کل جمعیت دنیا روند کاهشی خواهد داشت. به این معنا که در سال ۲۰۲۰ سهم ایران از جمعیت دنیا برابر با ۱.۰۷ درصد خواهد بود ولی در سال ۲۰۵۰ میلادی جمعیت ایران برابر با ۰.۹۶ درصد کل جمعیت جهان است.

جمعیت ایران در گذر زمان
سالجمعیت(میلیون نفر)سهم جمعیت ایران به جمعیت دنیا (درصد)
۱۹۹۰۵۶.۳۱.۰۵
۱۹۹۵۶۰.۵۱.۰۵
۲۰۰۰۶۶.۱۱.۰۸
۲۰۰۵۷۰.۴۱.۰۸
۲۰۱۰۷۴.۵۱.۰۷
۲۰۱۵۷۹.۳۱.۰۷
۲۰۱۸۸۲۱.۰۷
۲۰۲۰۸۳.۵۱.۰۷
۲۰۲۵۸۶.۷۱.۰۶
۲۰۳۰۸۸.۸۱.۰۴
۲۰۳۵۹۰.۴۱.۰۲
۲۰۴۰۹۱.۸۹۱
۲۰۴۵۹۳.۰۴۰.۹۸
۲۰۵۰۹۳.۵۰.۹۶

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید