سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیتولید اولین محصول سیتروئن در ایران از سال آینده

تولید اولین محصول سیتروئن در ایران از سال آینده

مدیرعامل سایپا سیتروئن از تولید سیتروئن C 3 از اردیبهشت سال آینده خبر داد.


فریبرز شهباز، مدیرعاملسایپاسیتروئن شب گذشته در مراسم رونمایی از نخستین محصول ارائه شده خود به بازارایران، از تولید سیتروئن C 3 در اردیبهشتسال آینده خبر داد و اظهار داشت: اردیبهشت ماه سال 97 اولین محصول را می‌توانیم بهتولید برسانیم.

به گزارش رتبه آنلاین، وی افزود: بعد از این‌که شرکت به صورت رسمی ثبت شد و عملاکارهای اجرایی شد، در این مدت یک ساله تغییرات زیادی را در کارخانه شروع کردیم.

مدیرعامل سایپا سیتروئن تصریح کرد: برنامه‌ای که ما داریم،این است که 300 میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گیرد و توسعه شبکه فروش و خدمات پساز فروش نیز انجام شود. همچنین برنامه داریم که تا 4 هزار نفر پرسنل را افزایشدهیم.

شهباز متذکر شد: همچنین برنامه این است که تا 70 درصد ساختداخل برای این خودرو داشته باشیم و ظرفیت تولید، تا 200 هزار دستگاه قابل افزایشاست. در عین حال، 15 نفر از همکاران سیتروئن در تهران همکاری هستند.

وی با بیان این‌که برنامه داریم که جزو 5 شرکت اول گروه سیتروئنشویم و می‌خواهیم رهبریت کیفیت خودرو و فروش را داشته باشیم و یک بخشی از تولیداتباید صادر شود.

مدیرعامل سایپا سیتروئن درباره قیمت احتمالی سیتروئن C 3 گفت: هنوز قیمت نهایی مشخص نشده؛ چراکه پارامترهایمختلفی روی قیمت موثر هستند. اما قیمت جهانی آن 12 تا 20 هزار یورو است؛ منتها بااین تفاوت که هیچ‌کدام موتور 1600 توربوشارژ نیست.

شهباز همچنین از آماده‌سازی خطوط تولید خودروی سیتروئن C 3  در سایت سایپا کاشانخبر داد و گفت: تولید این خودرو، در 6 ماهه ابتدایی سال آینده آغاز و در صورت تامینشرایط مناسب، تولید آن به 35 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

وی عنوان کرد: تولید این خودرو با داخلی‌سازی 20 درصد آغازخواهد شد و  در طی یک سال بعد از آن به ۳۵ درصد داخلی‌سازی خواهد رسید.
مدیرعامل سایپاسیتروئن با بیان این که در این زمینه در حال ارزیابی قطعه‌سازان برای افزایش سطح داخلی‌سازی آنهستیم، افزود: تا سال 98، سه محصول در کلاس‌های مختلف تولید خواهد شد و 30 درصد از اینتولیدات صادر خواهد شد.

شهباز متذکر شد: این خودرو فقط در ایران و اسلواکی تولید می‌شودو به همین دلیل صادرات آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بازارهای هدف آن خاورمیانهو آفریقای‌شمالی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در این مدت هیچ مشکلی برای انتقال پول و مشارکت با سیتروئن در پروژه مشترک نداشته‌ایم و فعالیت‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال انجام است.

در همین حال، یان مارتین، قائم‌مقام سایپا سیتروئن در ایراندر این مراسم گفت: مردم 5 سال از زندگی‌شان را در خودرو طی می‌کنند؛ از این رو سیتروئنتوجه ویژه‌ای به نیاز و خواسته مردم دارد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها، طی 2 سال حداقل 3 خودرو به بازارایران عرضه می‌شود و پیش‌بینی ما این است که بازار ایران، بازاری خوب برای محصولاتسیتروئن خواهد بود.

قائم‌مقام سایپاسیتروئن درخصوص صادرات محصولات سایپاسیتروئنعنوان کرد: در بحث صادرات 3 مساله را باید مدنظر داشت، اول قرارداد و توافق‌های خیلیخوب و دوم کیفیت خوب و در آخر هزینه پایین.

وی ضمن اشاره به اینکه این قرارداد یکی از بهترین پروژه‌هایسرمایه گذاری در ایران خواهد بود، از افتتاح اولین نمایندگی سایپا سیتروئن در چند ماهآینده خبر داد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید