پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریتوضیحات شورای شهر درباره سخنان امروز محسن هاشمی درباره نارضایتی از عملکرد...

توضیحات شورای شهر درباره سخنان امروز محسن هاشمی درباره نارضایتی از عملکرد شهرداری

بخشی از سخنان محسن هاشمی در خصوص شرایط موجود جامعه و تاکید بر شنیده شدن صدای اعتراض مردم توسط مسئولین با نیت حاشیه سازی بین شورا و شهرداری، به گونه ای که القا کننده اختلاف بین این دو نهاد است،تحریف و منتشر شده است.
به گزارش رتبه آنلاین، در اطلاعیه اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران آمده است؛ امروز متنی در فضای مجازی به نقل از محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه “تهرانی ها از شهرداری راضی نیستند” و “حمله شدید محسن هاشمی به شهردار تهران در جلسه علنی شورا” منتشر شده است که قویا تکذیب می شود.

ضمن تکذیب خبر منتشر شده آن بخش از سخنان رییس شورا که در خصوص “انتظارات مردم از مسئولین و شنیدن صدای اعتراض آنها” پیش از دستور جلسه چهل و سوم شورای شهر تهران مطرح شد ، بدین شرح است:

انتظارات مردم از جمهوری اسلامی و انقلابی که با هزینه های فراوان وتقدیم صدها هزار شهید به ثمر نشسته وحفظ شده است، با عملکرد فعلی سه قوه وسایر دستگاهها ونهادهای مسئول فاصله و شکاف عمیقی دارد.

به جای اینکه یکدیگر را متهم نموده و اعتراضات مردم ومشکلات ونارضایتی آنان را همانند سایر مسایل به موضوع مناقشه سیاسی تبدیل کنیم، بهتر است آن را بشنویم وهرشخص، گروه یا دستگاه و نهادی، قصور وتقصیر خود را در رقم زدن وضع موجود بپذیرد.

تزریق ناامیدی وتنش به جامعه، نه تنها دوای درد آن نیست بلکه بجای آنکه مرهم و مسکنی بر این زخم عمیق وکهنه باشد نمک پاشیدن بر آن است.

اکنون دهه چهارم انقلاب به پایان رسیده است، انتظار مردم از ما مسئولان، پرهیز از برگزاری جشنها ومراسم های پرهزینه و تشریفاتی و بازگشت به شعارها و روحیات ابتدای انقلاب است که پیوند عمیقی میان مردم ومسئولان وجود داشت.

صدای مردم را بشنویم ، قبل از آنکه برای شنیدن دیر شده باشد و اصلاح و خدمت صادقانه وخالصانه را شتاب ببخشیم ، قبل از آنکه این گونه اقدامات دیگر اثرگذار نباشد.

امروز همه حوزه های عمومی با نارضایتی مردم مواجه است، از شرایط اقتصادی وبی ثباتی قیمت ارز تا وضعیت قضایی، عملکرد قوه مقننه و نهادهای فرهنگی واجتماعی.

این زمینه حوزه مدیریت شهری نیز خالی از اشکال و ضعف نیست و باید معترف بود در شش ماه سپری شده از دوره مسئولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده است و آنگونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید