جمعه 10 فروردین 1403
خانهگزارش روزمیلیاردرهای آسیا از امریکا بیشتر شد

میلیاردرهای آسیا از امریکا بیشتر شد

8456556

طبق یک گزارش جدید برای اولین بار، تعداد کل میلیاردرهای آسیا از تعداد میلیاردرهای آمریکا بیشتر شده است و سه چهارم میلیاردرهای جدید جهان از چین و هند سربرآورده‌اند.


به گزارش رتبه انلاین به نقل از اسپوتنیک، طبق یک گزارش جدید برای اولین بار، تعداد کل میلیاردرهای آسیا از تعداد میلیاردرهای آمریکا بیشتر شده است و سه چهارم میلیاردرهای جدید جهان از چین و هند سربرآورده‌اند.

طبق گزارشی از موسسه یوبی‌اس و پرایس‌واترهوس‌کروپرز، که ۱۵۵۰ میلیاردر را مورد بررسی قرارداده است، حالا اکثریت میلیاردرهای جهان در آسیا زندگی می‌کنند.

ثروت کل ثروتمندان جهان پس از کاهش در سال ۲۰۱۵، سال گذشته با ۱۷ درصد افزایش به ۶ تریلیون دلار رسید. در شرایطی که اقتصاد آسیا ا سرعتی بالا درحال رشد است، به طور متوسط هر یک روز در میان در این منطقه یک میلیاردر جدید شکل می‌گیرد.

با چنین سرعت پیشرفتی، کل ثروت میلیاردرهای آسیایی ظرف ۴ سال از کل ثروت میلیاردرهای آمریکایی بیشتر خواهد شد.

بالاترین تعداد ثبت شده میلیاردرها با ۶۰۹ نفر مربوط به چین بود و به دنبال آن آمریکا با ۵۵۲ نفر رتبه دوم را به خود اختصاص داد. رتبه سوم با ۱۰۹ میلیاردر مربوط به آلمان بود و رتبه چهارم با ۱۰۰ میلیاردر به هند تعلق گرفت.

این گزارش می‌گوید: ترکیب پایداری ژئوپولیتیکی در چین، بالا رفتن قیمت املاک در چین، افزایش هزینهکردها در بخش زیرساخت، رشد طبقه متوسط و قیمت‌های شناور کالاها همگی در کنار هم باعث تقویت ثروت شده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید