پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیتردید در بورس/ارزش معاملات‌سهام در کف یک‌ساله

تردید در بورس/ارزش معاملات‌سهام در کف یک‌ساله

بورس
روز یکشنبه نماگرهای بازار سهام همگی قرمزپوش شدند و ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم سهام) به کمترین میزان در یک سال گذشته رسید.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران حدود 70 درصد نمادهای بازار کاهش قیمت داشتند و شاخص کل با افت 13 هزار و 414 واحدی به رقم یک میلیون و 269 هزار و 534 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز هزار و 203 واحد پایین آمد و در سطح 439 هزار و 916 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 95 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 907 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار

«فولاد»، «فملی» و «فارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و اپال و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز رافزا، آریا و بگیلان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

خروج پول حقیقی

در روز ‌‌یکشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 638 میلیارد تومان بود و شاهد تداوم خروج نقدینگی حقیقی از بورس بودیم.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را شرکت فراوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 22 میلیارد تومان بود. پس از اپال، برکت و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

افت شدید ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 795 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 227 درصد افزایش یافته است. البته بیش از 13 هزار میلیارد تومان به اوراق مشارکت اختصاص داشت. ارزش معاملات خرد نیز 29 درصد کاهش یافت و به رقم هزار و 770 میلیارد تومان رسید که پایین‌ترین رقم در یک سال گذشته از ابتدای سال 99 تاکنون است. تداوم افت ارزش معاملات خرد نشان دهنده غلبه تردیدها و ابهام‌ها درباره آینده بازار سهام است.

رشد ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز شنبه 5 درصد افزایش یافت و به رقم 104 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 24 درصد افزایش یافت و 3 هزار و 677 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 63 میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و زگلدشت (کشت و دام گلدشت) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به شپنا (پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 148 میلیارد تومانی داشت. پس از شپنا، خساپا (خودروسازی سایپا) و وتجارت (بانک تجارت) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید