جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیتحلیل جدید گلاسنود؛ تازه‌کارها وحشت‌ کرده‌اند؛ حرفه‌ای‌ها در کف می‌خرند

تحلیل جدید گلاسنود؛ تازه‌کارها وحشت‌ کرده‌اند؛ حرفه‌ای‌ها در کف می‌خرند

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از کوین دسک، شرکت تحلیل داده بلاک چین گلاسنود روز دوشنبه در پستی نوشت:

بازار بیت کوین در یک اصلاح مهم تاریخی قرار دارد. سیگنال‌های قدرتمندی وجود دارد که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت، با فروش ناشی ترس آن را هدایت می‌کنند.

تحلیل جدید گلس‌نود؛ تازه‌کارها وحشت‌ کرده‌اند؛ حرفه‌ای‌ها در کف می‌خرند
قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس

در ابتدا، کاهش شدید قیمت پس از توییت‌های ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اتفاق افتاد. او در ابتدا به‌طور آشکار انکار نکرد که شرکت خودروهای الکتریکی او تمام یک میلیارد دلار بیت کوین خود را فروخته یا به‌زودی می‌فروشد. ماسک پس از مدتی تصریح کرد که تسلا دارایی‌های بیت کوین خود را نفروخته است.

ایلان ماسک روز چهارشنبه اعلام کرد که تسلا به‌دلیل نگرانی‌ها در مورد تأثیر بیت کوین بر محیط زیست دیگر آنرا به‌عنوان یک روش پرداخت نمی‌پذیرد. داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که آن روز قیمت بیت کوین تقریباً ۱۳٪ یا بیش از ۷,۰۰۰ دلار در صرافی کوین بیس کاهش یافت.

گلاسنود در پست روز دوشنبه خود با استناد به چندین معیار داده بلاک چین کلیدی گفت که اصلاح بازار به‌دلیل سرمایه‌گذارانی است که از روی وحشت در حال فروش هستند.

به گفته گلاسنود شاخص SOPR کوتاه‌مدت که با ارزهای نگهداری‌شده در کمتر از ۱۵۵ روز مشخص می‌شوند، به کمتر از مقدار ۱ کاهش یافته‌اند. این یعنی تازه‌واردهای بازار از روی وحشت اقدام به فروش کرده‌اند و ضرر قابل توجهی را متحمل شده‌اند.

شاخص SOPR موقعیت سود/زیان خالص بیت کوین‌های در جریان را اندازه‌گیری می‌کند. مقدار کمتر از یک نشان می‌دهد هر بیت کوینی که در آن روز انتقال یافته به طور متوسط با ضرر به فروش رسیده است. در زمان نگارش این خبر اگرچه SOPR نگه‌دارندگان بلندمدت نیز روندی نزولی دارد، اما مقدار آن هنوز بالای ۴ است.

تحلیل جدید گلس‌نود؛ تازه‌کارها وحشت‌ کرده‌اند؛ حرفه‌ای‌ها در کف می‌خرند
SOPR تعدیل‌شده در برابر SOPR نگه‌دارندگان کوتاه‌مدت
تحلیل جدید گلس‌نود؛ تازه‌کارها وحشت‌ کرده‌اند؛ حرفه‌ای‌ها در کف می‌خرند
شاخص SOPR نگه‌دارندگان بلندمدت

در همین حال با توجه به پست گلاسنود تعداد آدرس‌های انباشت بیت کوین در حال افزایش است؛ به‌طوری‌که تعداد آدرس‌های با موجودی غیر صفر حدود ۲.۸٪ کاهش یافته است. این امر نشان‌دهنده آن است که دارندگان بلندمدت پس از کاهش قیمت اخیر در حال خرید هستند.

تحلیل جدید گلس‌نود؛ تازه‌کارها وحشت‌ کرده‌اند؛ حرفه‌ای‌ها در کف می‌خرند
تعداد آدرس‌هایی که موجودی بیت کوین آنها صفر نیست

براساس گزارش گلاس نود، اگرچه قیمت بیت کوین نسبت به آخرین بازار صعودی هنوز بالاتر است، اما برای یک بازیابی قیمت کامل نیازمند جریان ورودی سرمایه بزرگ‌تری است.

از سویی دیگر داده‌های بلاک چین نشان می‌دهد که اصلاح قیمت فعلی می‌تواند در یک چرخه صعودی نشان‌دهنده یک پولبک در بازه زمانی بزرگ‌تر باشد.

گلاس نود می‌گوید:

سرمایه‌گذاران کم طاقت تسلیم می‌شوند و سرمایه‌گذاران قدرتمند دوباره جمع‌آوری کوین‌های ارزان‌تر را شروع می‌کنند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید