جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادی"تجدید ارزیابی" محرک اصلی بازار

“تجدید ارزیابی” محرک اصلی بازار

در حال حاضر محرک اصلی بازار، تجدید ارزیابی است.
به گزارش رتبه آنلاین ، شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: بازار در حال ورود به فاز توقف یا اصلاح بود اما؛ محرک‌های قوی اعم از تجدید ارزیابی‌ها و نرخ برابری ریال و دلار خیلی تعیین کننده است.
وی به روند افزایشی دلار اشاره و اظهار کرد: دلار در حال تقویت به ریال بوده و بر اقبال بازار بسیار اثر گذار است. کما اینکه در تهدید کرونا، برخی کشور‌ها خوشبین به برطرف شدن بیماری شده و این امر باعث در پیش گرفتن روند خوب کامودیتی هاست.
احمدی افزود: بخشی از بورس کشور نیز کامودیتی محور است از قبیل کانی‌های فلزی، ذوب و فلزات، اما در حال حاضر محرک اصلی بازار، تجدید ارزیابی است.
وی در خصوص تاثیر آزادسازی مرحله دوم سهام عدالت بر بازار سرمایه نیز خاطر نشان کرد: عده‌ای از افراد تمایل به فروش داشته و، چون دولت مدیریت سهام را بر عهده خود مردم گذاشته، این امر باعث جب سنگین عرضه‌ها خواهد شد، اما خیلی قابل توجه نیست.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نکته اصلی شناوری زیاد شرکت‌هاست، بازیگران بازار سهام بزرگ را یافته که این اتفاق در کوتاه مدت و بلند مدت روند صعودی سهم را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید