جمعه 31 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیتاثیر طرح رتبه‎‌بندی معلمان بر کیفیت آموزش

تاثیر طرح رتبه‎‌بندی معلمان بر کیفیت آموزش

تاثیر طرح رتبه‎‌بندی معلمان بر کیفیت آموزش

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب و اجرای طرح رتبه‌‎بندی معلمان، تا حدودی زیادی از افت آموزش کاسته شده و تعلیم و تعلم رشد کیفی خواهد دید.

مهرداد ویسکرمی اظهار کرد: لایحه رتبه‎‌بندی معلمان یکی از مسائلی است که همواره ورود به آن با مشکل همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی آموزش و پرورش ۶۰ درصد معلمان در پایه‌های تحصیلی در حال آموزش دانش‌آموزان هستند که مدرک تحصیلی آنها مرتبط با آن نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: درصورتیکه معلمان علم و سواد خود را در حوزه‌های آموزشی و تربیتی به روز نکنند، نمی‌توانند کار تعلیم و تربیت را به خوبی انجام دهند و این خود به عاملی برای افت کیفی آموزش در جامعه دانش‌آموزی تبدیل می‎شود.

وی با اشاره به بررسی این لایحه در کمیسیون آموزش، ابراز امیدواری کرد با عبور لایحه از کمیسیون و طرح آن در صحن مجلس یک بار برای همیشه رتبه‌بندی معلمان بر اساس قوائد تعریف شده اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قرار نیست همه نیروها با هر سطح از توانمندی به یک اندازه حقوق دریافت کنند، چرا که این رویه نادرست موجب افت کیفیت آموزشی شده و انگیزه را از نیروهای مهارتی می‌گیرد.

ویسکرمی تاکید کرد: معتقدیم رتبه‌بندی معلمان مانند اساتید دانشگاه‌ها باید بر اساس معیارهایی همچون میزان تحصیلات، سوابق، شرایط، پژوهش‌ها و دیگر فاکتورهای لازم صورت گرفته و ارزیابی کیفی در عملکرد آنها انجام شود.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین مفاد لایحه رتبه‌بندی معلمان می‌توان به ماهیت و چگونگی ارتقاء شغلی آنها با توجه به صلاحیت‌های مهارتی اشاره کرد، همچنین همه مزایای شغلی، ارتقاء یا تنزل رتبه و بسترسازی برای پیشرفت‌های کاری فرهنگیان در این لایحه دیده شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت تصویب این لایحه و تحقق این دغدغه دیرینه و جدی آموزش و پرورش کیفیت آموزشی به مراتب بسیار بیشتر رشد کرده و ارتقاء می‌یابد.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید