چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریبزرگترین قربانیان حملات ترویستی در سال 2017

بزرگترین قربانیان حملات ترویستی در سال 2017

تروریسم یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیتی در دنیای امروز است . مشکلی که می تواند زندگی شمار زیادی از مردم را مختل کند و حتی بخش زیادی از منابع مالی دولتها برای مقابله با این بحران اختصاص یابد. در سالهای اخیر حملات تروریستی زیادی در دنیا اتفاق افتاده است و شمار زیادی از مردم جان خود را از دست داده اند ولی مطالعات نشان می دهد بیشترین آسیب انسانی وارد شده به کشورها در نتیجه این حملات  در کشورهای  خاورمیانه بوده است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان صلح و امنیت جهانی، در سال گذشته  عراق بیشترین شمار قربانیان را از حملات تروریستی تجربه کرد. در این سال ۹ هزار و ۷۶۵ نفر در  این کشور به دلیل حملات تروریستی جان خود را از دست دادند  و بخش زیادی از زیر ساختهای شهری و صنعتی این کشور از بین رفت.

دومین کشوری  که بیشترین شمار قربانیان حملات تروریستی را داشته است کشور افغانستان است. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۵۷۴ نفر در اثر حملات تروریستی در این کشور از دنیا رفتند  که بیشترین  شمار آنها در شهرهای بزرگ این کشور بودند. شمار قربانیان حادثه تروریستی در کشور سوریه که در سالهای اخیر درگیر جنگ بوده است ، برابر با ۲۱۰۲ نفر اعلام شده است . این کشور سومین کشور دنیا از نظر شمار قربانیان حادثه تروریستی در دنیا است .  کشورهای نیجریه و پاکستان در  این رده بندی جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند . در سال گذشته ۱۸۳۲ نفر در کشور نیجریه و ۹۶۵ نفر در کشور پاکستان در اثر حادثه تروریستی جان خود را از دست داده اند.

طبق این گزارش کشورهای سومالی و ترکیه و یمن و لیبی و هند از نظر شمار قربانیان حملات تروریستی در سال ۲۰۱۷ میلادی جایگاه ششم تا دهم را داشتند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید