جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیبزرگترین رویداد این هفته کریپتو عمومی‌شدن کوین بیس نیست، راه‌اندازی Thorchain است

بزرگترین رویداد این هفته کریپتو عمومی‌شدن کوین بیس نیست، راه‌اندازی Thorchain است

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از کوین تلگراف، اریک وورهیس (Erik Voorhees)، مدیرعامل شرکت شیپ‌شیفت (ShapeShift) و یکی از چهره‌های برجسته صنعت ارز دیجیتال، معتقد است راه‌اندازی تورچین (Thorchain) بزرگ‌ترین رویداد این هفته کریپتو است.

این ادعای وورهیس با توجه به اینکه این هفته همه نگاه‌ها به فهرست‌شدن مستقیم صرافی کوین بیس در بورس نزدک دوخته شده، بسیار جالب‌توجه است. گفتنی است ارزش بالقوه کوین بیس بر اساس اعلام بورس مشتقات اف‌تی‌ایکس (FTX) حدود ۱۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

راه‌اندازی تورچین برای ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) برنامه‌ریزی شده بود. با راه‌اندازی تورچین، یک دارایی ارز دیجیتال اختصاصی می‌تواند بر روی یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) و از طریق بلاک چین‌های منحصربه‌فرد و بدون استفاده از فناوری پل زدن (Bridging) یا توکن‌های با پشتوانه یک ارز دیجیتال دیگر (Wrapped) معامله شود. گفتنی است این اتفاق برای اولین‌بار در صنعت ارزهای دیجیتال رخ خواهد داد. وورهیس در توییتی که در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) منتشر کرده است، مدعی‌شده که راه‌اندازی یک صرافی غیرمتمرکز دورن زنجیره‌ای اختصاصی، حوزه جدیدی برای ارزهای دیجیتال ایجاد خواهد کرد. او در توییتر نوشت:

تورچین هیچ پلی ندارد. از رپینگ استفاده نمی‌کند. این یک دارایی اختصاصی است که در میان زنجیره‌ها به روشی غیرمتمرکز مبادله می‌شود و برای نخستین بار این اتفاق رخ می‌دهد.

او همچنین نوشت:

رونمایی از تورچین فردا انجام می‌شود. یک صرافی غیرمتمرکز درون زنجیره‌ای اختصاصی. چیزی که پیش از این هرگز وجود نداشته است. قطعاً بزرگ‌ترین رویداد حوزه کریپتو در هفته جاری است. هر چند ممکن است اهمیت آن طی یک تا دو سال آینده مشخص نشود. فردا در کلاب‌هاوس به ما بپیوندید تا در این خصوص گفتگو کنیم.

مراسم رونمایی از تورچین روز سه‌شنبه ساعت ۱۸:۰۰ به‌وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت ۳:۳۰ بامداد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین به‌وقت تهران) در پلتفرم اجتماعی کلاب‌هاوس انجام شد. برخی چهره‌های سرشناس حوزه ارزهای دیجیتال نظیر اریک وورهیس و چندین مدیر اجرایی شرکت شیپ‌شیفت، توشار جین (Tushar Jain)، شریک مدیریتی در شرکت مولتی‌کوین کپیتال (Multicoin Capital)، یان لیبرمن (Yan Liberman) از بنیان‌گذاران شرکت دلفی دیجیتال (Delphi Digital) و چندین نفر دیگر در این مراسم حضور داشتند.

این صرافی غیرمتمرکز در ابتدا میزبان ارزهای بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین‌کش و بایننس کوین خواهد بود و قصد دارد سایر دارایی‌های حوزه ارزهای دیجیتال را در آینده پشتیبانی کند.

تورچین همانند سایر بازارسازان خودکار عمل می‌کند؛ اما نقطه مهم تمایزش این است که امکان معامله و تبدیل دارایی‌های ارز دیجیتال را از بلاک چین‌ها و شبکه‌های کاملاً متفاوتی فراهم می‌کند.

تورچین مبتنی بر پروتکل اجماع تندرمینت (Tendermint) است که با اکوسیستم کازماس نیز ارتباط دارد. این صرافی توسط توکن اختصاصی RUNE پشتیبانی می‌شود که به‌عنوان وثیقه‌ای برای تسهیل معاملات عمل می‌کند.

هنگامی که بلاک چین‌ها به شبکه درون زنجیره‌ای تورچین اضافه می‌شوند، دارایی‌ها به‌وسیله پروتکلی با نام کیاس‌نت (Chaosnet) پشتیبانی خواهد شد. کیاس‌نت به دارایی‌ها این امکان را می‌دهد که بدون اتکا به‌واسطه ثالثی نظیر نسخه‌های که پشتوانه بیت کوینی دارند، مبادله شوند.

برای مثال برای مبادله بیت کوین با اتریوم، صرافی بیت کوین را با ارز دیجیتال RUNE معامله کرده و سپس آن را به اتریوم تبدیل می‌کند. این کار با سرعت بالایی انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که کاربر تحت تأثیر خرید و فروش میانجی قرار نگرفته است.

تقاضا برای راهکارهای درون زنجیره‌ای به‌ویژه در بخش امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) افزایش یافته است. در تاریخ ۸ آوریل (۱۵ فروردین) خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت آلامدا ریسرچ (Alameda Research) مبلغ سه میلیون دلار در مرحله تأمین مالی استراتژیک چین‌ سواپ (ChainSwap) سرمایه‌گذاری کرده است. گفتنی است چین‌ سواپ یک دارایی درون‌زنجیره‌ای و یک اپلیکیشن سنتر است.

تورچین همچنین در حال توسعه یک کیف پول اختصاصی با نام آزگارد ایکس (Asgard X) است که به‌طور مستقیم با پروتکل کیاس‌نت ارتباط داشته باشد. این موضوع به توکن‌های بلاک چین‌های منحصربه‌فرد امکان می‌دهد تا توسط یک کیف پول واحد نگهداری شوند.

بر اساس داده‌های کوین گکو، توکن اختصاصی این پلتفرم با نام RUNE، روند صعودی قابل‌توجهی در پیش گرفته و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ درصد رشد داشته و به اوج تاریخی جدیدی در قیمت ۱۲٫۶۵ دلار رسیده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید