شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیبزرگترین دارندگان کسری بودجه در اتحادیه اروپا

بزرگترین دارندگان کسری بودجه در اتحادیه اروپا

در سالهای اخیر وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهبود پیدا کرده است. این کشورها بعد از بحران مالی امریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی با مشکل افزایش بدهی‌های دولتی روبرو شدند و شماری از دولت‌های اروپایی در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند. در نتیجه سیاست‌هایی در این کشورها اجرا شد که باعث بهبود اوضاع اقتصادی این کشورها شد. بهبود وضعیت اقتصادی اروپا  را می‌توان در تراز بودجه  کشورهای مذکور مشاهده کرد.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از گزارش مالی بانک مرکزی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۰ میلادی  کسری بودجه کشورهای عضو  اتحادیه اروپا برابر با ۸۱۷.۸۱ میلیارد یورو بود در حالی‌که در همین سال کسری بودجه کشورهای منطقه یورو برابر با ۵۸۳.۱۴ میلیارد یورو بود.

با بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در این منطقه و کاهش فشار بدهی‌های دولتی ، کسری بودجه در این کشورها تنزل یافت. آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۳ میلادی کسری بودجه کشورهای عضو  اتحادیه اروپا برابر با ۴۴۷.۴۷ میلیارد یورو بود  و کسری بودجه  کشورهای عضو منطقه یورو در این سال برابر با ۲۹۸.۵۱ میلیارد یورو بود.

طبق این گزارش در سال ۲۰۱۶ میلادی کسری بودجه  اتحادیه اروپا برابر با ۲۵۱.۱۴ میلیارد یورو و کسری بودجه  کشورهای عضو منطقه یورو به ۱۶۶.۱۲ میلیارد یورو رسید.

در واقع در فاصله سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ میلادی کسری بودجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۶۹ درصد کاهش داشته است و کسری بودجه کشورهای عضو منطقه یورو ۷۱ درصد  تنزل داشته است و این نشان می دهد که سیاستهای اقتصادی  و مالی اجرا شده در این کشورها زمینه را برای بهبود اوضاع مالی مردم فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید