پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیبزرگترین بازارهای خودرو در جهان

بزرگترین بازارهای خودرو در جهان

صنعت خودروسازی یکی از صنایع بسیار مهم در جهان است که ضمن ایجاد میلیونها فرصت شغلی ، گردش مالی بسیار بالایی هم دارد. به همین دلیل سرمایه گذاری روی این صنعت و تلاش برای تولید محصولاتی که کارایی بیشتری داشته باشند  و مشتریان بیشتری را جذب کند، در سالهای اخیر رواج زیادی پیدا کرده است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت استاتیستا، در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۴.۹ میلیون دستگاه خودرو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا فروخته شده است  در حالیکه ۱۴.۲ میلیون دستگاه خودروی سواری در امریکا و ۲۲.۱ میلیون دستگاه خودروی سواری در چین فروخته شده است.

انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ میلادی شمار خودروهای سواری فروخته شده در کشور های عضو اتحادیه اروپا به ۱۵.۳ میلیون دستگاه برسد که ۴۰۰ هزار دستگاه بیشتر از سال قبل خواهد بود و در امریکا ۱۴.۳ میلیون دستگاه خودرو فروخته شود.  اما در کشور چین ما شاهد افزایش ۱.۲ میلیون دستگاهی فروش خودرو خواهیم بود و می توانیم  از فروش بیش از ۲۳.۳ میلیون دستگاه در سال صحبت کنیم.

این روند افزایش فروش خودرو در سالهای آتی همچنان ادامه خواهد داشت تا اینکه در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۸.۷ میلیون دستگاه خودرو در کشور چین، ۱۵.۲ میلیون دستگاه در امریکا و در نهایت ۱۶ میلیون دستگاه در اتحادیه اروپا فروخته شود.

در فاصله سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی فروش خودروی سواری در چین ۶.۶ میلیون دستگاه رشد می کند  در حالیکه فروش خودرو در امریکا تنها ۱ میلیون دستگاه و در اروپا ۱.۱ میلیون دستگاه بیشتر می شود.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید