شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیبرگزیت بزرگترین ریسک برای بازارهای مالی بریتانیا

برگزیت بزرگترین ریسک برای بازارهای مالی بریتانیا

ثبات ساختار مالی و سیاسی در هر کشوری یک اولویت است ولی زمانی‌که صحبت از ثبات در مرکز مالی اروپا و یکی از قدیمی‌ترین اقتصادهای دنیا باشد، مساله جدی‌تر می‌شود.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از مرکز مطالعات ریسک‌های سیستمیک بانک مرکزی بریتانیا، بزرگترین ریسکی که سیستم مالی این کشور را تهدید می‌کند وضعیت سیاسی  کشور و به طور اخص بریگزیت است. بریگزیت می‌تواند باعث تحولات غیرقابل پیش بینی زیادی در فضای اقتصادی و سیاسی بریتانیا شود و همین غیر قابل پیش بینی بودن شرایط  برای سیاست‌گذاران مالی به معنای زنگ خطری بزرگ است.

طبق این مطالعه ۹۱ درصد از مدیران ارشد مالی و صنعتی بریتانیا بزرگترین ریسک بازار مالی را تحولات سیاسی کشور بریتانیا می‌دانند. این در حالیست که در مطالعه انجام شده توسط بانک بریتانیا در سال ۲۰۱۱ میلادی تنها ۲ درصد از مدیران ارشد اقتصادی و مالی نگران ایجاد ریسک‌های سیاسی در کشور بودند در آن زمان ۶۲ درصد از افراد مورد مطالعه بزرگترین خطر اقتصاد را احتمال وقوع رکود می‌دانستند. در سال جاری ۳۴ درصد از مدیران ارشد از خطر رکود اقتصادی بریتانیا نگران هستند و این مساله در رده چهارم نگرانی های آنها برای ساختار مالی کشور قرار دارد.

در گزارش سال ۲۰۱۷ میلادی ، دومین خطر بزرگی که ساختار مالی بریتانیا را تهدید می‌کند  ریسک‌های ژیوپولتیکی است . ۶۱ درصد از افراد مورد مطالعه تاکید کردند که این خطرات می‌تواند در تصمیم گیری‌های اقتصادی در این کشور تاثیر منفی داشته باشد به خصوص اگر زمینه را برای وارد کردن نیروهای بریتانیایی در درگیری و جنگ را فراهم کند .

مطالعه انجام شده توسط بانک بریتانیا در سال جاری نشان می‌دهد ۵۷ درصد از مدیران ارشد  حملات سایبری را یک ریسک بزرگ برای سیستم مالی بریتانیا می‌دانند در حالیکه در سال ۲۰۱۱ میلادی تنها ۳ درصد از این ریسک صحبت می‌کردند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید