جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهخبربرنامه‌های جدیدی برای مقابله با اعتیاد داریم

برنامه‌های جدیدی برای مقابله با اعتیاد داریم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دیروز در نشست «۱۱۰ سازمان مردم نهاد ملی، سطح یک و عضو کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد»، با بیان اینکه مسائل و آسیب‌های اجتماعی را باید خود اجتماع حل کند و دولت باید تسهیلگر باشد و شرایط و زمینه‌ها را مهیا کند، افزود: بالاترین میزان موفقیت کشور‌ها در درمان اعتیاد و بهترین حالت پس از پاکی، به حداکثر ۲۰ درصد می‌رسد و بهترین راه مبارزه با اعتیاد، معتاد نشدن است.

به گزارش رتبه آنلاین، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طبق گزارش‌ها‌ سال‌آینده ۹ تا ۱۰ هزار تن تریاک در افغانستان تولید خواهد شد که این ۱۰ هزار تن به‌دنبال بازار است و تاکنون حدود ۴ هزار تن شد، گفت: آنها به‌دنبال بازار مصرف هستند، حتما در محصولاتشان تنوع ایجاد می‌کنند و تبلیغاتشان را افزایش می‌دهند و قیمت را پایین می‌آورند و به‌دنبال مخاطب نوجوان و جوان خواهند بود. وزیر کشور گفت: باید حتما برخورد و مقابله و خود را تجهیز کنیم و برنامه‌های جدیدتری در حوزه مقابله داریم.

وزیر کشور در ادامه این نشست در پاسخ به گلایه یکی از نمایندگان سمن‌ها درباره دریافت مالیات گفت: به‌نظر نمی‌رسد ان.جی.اویی بخواهد مالیات بدهد مگر آنکه فعالیت اقتصادی انجام دهد و از وزیر اقتصاد در این باره توضیح خواستیم. او با بیان اینکه با تشکیل خانه ان.جی.او موافقیم و این را در لایحه دولت برای توانمندسازی سمن‌ها حتما ذکر می‌کنیم، به سختگیری‌های بی‌مورد و مقاومت‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها با ان.جی.او‌ها اشاره کرد و گفت: حتما باید با سمن‌ها جلسه‌ای ترتیب داده شود و پیشنهادها مدون شود تا پیگیری شده و اگر لازم بود در دولت مطرح کنیم. رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مصوبه توانمندسازی سمن‌ها لایحه می‌شود، گفت: مصوبه‌ای را با هدف حمایت و توانمندسازی ان.جی.او‌ها به دولت بردیم که مصوبه خوبی است و اکنون اجرایی می‌شود.

منبع : دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید