جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبررسی ۲نکته در زیرمجموعه‌های "برکت"

بررسی ۲نکته در زیرمجموعه‌های “برکت”

بررسی دو نکته در زیرمجموعه های

احتمالا تمام شرکت‌ها از محل آورده نقدی، افزایش سرمایه داشته باشند.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری البرز با نماد “والبر” از زیرمجموعه های گروه دارویی برکت روز سه شنبه مجمع سالیانه خود را برگزار خواهد کرد. “برکت” هم سهامداران را به مجمع ۲۱ ام تیرماه فرا خوانده است. “والبر” در سال مالی ۹۸ به ازای هر سهم ۹۴۵ ریال و “برکت” در همین مدت به ازای هر سهم ۵۷۸ ریال سود محقق کرده اند. “والبر” سهام ۱۰ شرکت دارویی بورسی و نیز شرکت پخش البرز را در سبد سرمایه گذاری های خود دارد. با توجه به جذابیت های افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، سهامداران دارویی ها هم در انتظار خبری از جنس تجدید ارزیابی دارایی ها در شرکت های دارویی هستند.

علی فلاح پور مدیر امور بودجه و مجامع و نظارت بر شرکت های گروه دارویی برکت در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت افزایش سرمایه در زیرمجموعه های “برکت” بیان کرد: افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه “والبر” و “برکت” در حد همان اخباری که در مجامع یا شفاف سازی های سامانه کدال منتشر شده، مورد تایید است. از بین زیرمجموعه ها، افزایش سرمایه شرکت پخش البرز از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، در مرحله کارشناسی و قیمت گذاری دارایی ها است. بررسی افزایش سرمایه سایر شرکت ها در دستور کار هلدینگ هست و باید دید کدام یک از زیر مجموعه ها، قابلیت انجام افزایش سرمایه را دارد. اما احتمالا تمام شرکت ها از محل آورده نقدی، افزایش سرمایه داشته باشند. کما اینکه در مجمع “دتولید” هم به این موضوع اشاره شد.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری البرز “والبر” هم افزایش سرمایه ۵۲ درصدی از محل سود انباشته را در دست اجرا دارد که در این زمینه شفاف سازی شده است. “دتولید” هم در مجمع از برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی خبر داده است.

وی در رابطه با برنامه های مربوط به تولید محصولات جدید گفت: شرکت های زیرمجموعه، تولید محصولات جدید و ارائه آن به بازار را هم همچون سال های قبل در دستور کار دارند. از جمله اتفاقات جدیدی که در این مجموعه صورت گرفته، تولید داروهای جدیدی است که در شرایط فعلی احتمالا تقاضای خوبی هم داشته باشند. از بین شرکت های موفق این مجموعه در تولید محصولات جدید، میتوان به شرکت های سبحان آنکولوژی، تولیددارو، سبحان دارو و ایران دارو اشاره کرد. البته عرضه محصولات جدید به بازار مشروط به اخذ تاییدیه های خاصی است که در صورت قطعیت هر مورد، اطلاع رسانی رسمی انجام خواهد شد.

بورس نیوز متذکر می شود شرکت سبحان آنکولوژی چندی قبل در یک شفاف سازی در سامانه کدال به خبر اخذ مجوز تولید داروی استراتژیک Remdesivir اشاره کرد.

بررسی دو نکته در زیرمجموعه های

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید