یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبررسی روند معاملات بورس تهران در چهارمین روز از آذر ماه ۹۹

بررسی روند معاملات بورس تهران در چهارمین روز از آذر ماه ۹۹

تالار

امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته ، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش چهار هزار و ۸۶۳ واحدی معادل ۱.۳۵ درصد به رقم ۳۵۴ هزار و ۸۶۶ واحد رسید.

به گزارش رتبه آنلاین از بازار سرمایه(سنا)، در معاملات بازار در چهارمین روز از آذرماه ۱۳۹۹، شاخص کل هم وزن نیز، با رشد دو هزار و ۹۶۳ واحدی معادل ۰.۷۶ درصد، عدد ۳۹۱ هزار و ۸۴۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش یک هزار و ۹۴۰ واحدی به رقم ۲۵۶ هزار و ۵۹۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰هزار و ۶۲۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۷۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲ هزار و ۶۶۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۱ هزار و ۴۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۶۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، وامید و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، وتجارت، وبملت، وپارس، وبصادر و وپاسار، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۲۲ میلیارد و ۸۸۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۹۷۸  هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۹۸ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی شپنا، خودرو، شستا، و تجارت، شتران و خساپا، به عنوان پرتراکنش ‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خبهمن، وتوکا، وپارس، کماسه، ولپارس، حکشتی و وساپا با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی شستا، وملی، شبندر، خکمک، کفپارس و تپمپی بیشترین حجم عرضه را داشتند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید