شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریبرترین کشورهای دارای صنعت تولید کفش

برترین کشورهای دارای صنعت تولید کفش

به گزارش رتبه آنلاین در صنعت تولید کفش آنچه که یک کشور را به برترین تبدیل می کند ممکن است به چندین عامل نسبت داده شود. اینها شامل کارگران، هزینه ها، سرمایه گذاری و البته تقاضا می شود.

1- چین

چین سال‌ها است که تجارت تولید کفش را رهبری می‌کند و با تولید سالانه 12.6 میلیارد جفت کفش همچنان رتبه نخست را در اختیار دارد. مجموع تولید سالانه آن در مقایسه با کل تولید برخی از گروه‌های صادرکننده در کشورهای دیگر بسیار زیاد است. بازار داخلی بزرگ، افزایش حداقل دستمزد و اضافه کاری در سرتاسر چین (که به مصرف کنندگان داخلی درآمد اختیاری بیشتری می دهد)، و یک ارز قوی تر، همگی به حفظ چنین تولید عظیمی کمک می کنند.

2- هند

هند با تولید سالانه 2.1 میلیارد جفت کفش در سال در رتبه دوم قرار دارد. تولید آن در سال های اخیر 50 درصد افزایش یافته است. چرم و کارگر با کیفیت بالا و قیمت پایین چنین افزایشی را ممکن کرده است. تمرکز عمده کفشداران هندی بر روی کفش مردانه است.

3- برزیل

برزیل با تولید سالانه 895 میلیون جفت کفش وارد کشور می شود، رقمی که هم صادرات و هم فروش داخلی آن را به خود اختصاص می دهد. چرم مرغوب آن و دستمزد کم این امکان را فراهم کرده است. صنعت کفش برزیل نیز در حال گسترش بازار صادراتی خود است.

4- ویتنام

ویتنام سالانه 760 میلیون جفت تولید می کند که در سال های اخیر تولید خود را تقریباً 150 درصد افزایش داده است. شگفت آورتر اینکه این محصول دارای قابلیت صادرات 90 درصدی است. تولید کفش ویتنامی از کفش چرمی تا بوم، و کفش ورزشی تا صندل را شامل می شود.

5- اندونزی

اندونزی سالانه حدود 660 میلیون جفت کفش تولید می کند. این رقم شامل کفش‌هایی است که برای مردم محلی تولید می‌شوند و همچنین کفش‌هایی که برای برندهای بین‌المللی صادر می‌شوند. دستمزد پایین و کیفیت کار خوب حتی تولید کنندگان کفش از چین و کره را به خود جلب کرده است.

6- پاکستان

پاکستان با تولید 295 میلیون جفت کفش در سال وارد کشور می شود. نمایشگاه بین المللی کفش پاکستان و انجمن تولید کنندگان کفش پاکستان این خروجی را در سطح جهانی مرتبط تر و شناخته شده تر کرده اند. تعدادی از برندهای بین المللی کفش از کشورهای مختلف، تاسیسات تولید محلی خود را در این کشور نیز پایه گذاری می کنند.

7- تایلند

تایلند سالانه 245 میلیون جفت کفش در سال تولید می کند. حوزه تولید کفش آن شامل کفش های ورزشی، کفش های دانشجویی، صندل و کفش های مد است. دسترسی تایلندی به چرم با کیفیت خوب و قیمت عمده فروشی پایین، این کشور را به رویای خریداران کفش تبدیل کرده است.

8- مکزیک

مکزیک سالانه حدود 245 میلیون جفت کفش نیز تولید می‌کند که قابل مقایسه با تایلند است. نیروی کار ماهر محلی، طرح های خوب و مواد با کیفیت، همگی کشور را به یک پایگاه تولیدی برای صادرکنندگان کفش تبدیل کرده است. چکمه های کابوی معروف آن هم برای خرده فروشی و هم برای صادرات به صورت دستی تولید می شوند.

9- ایتالیا

ایتالیا سالانه حدود 205 میلیون جفت کفش تولید می‌کند و برندهای معروف و چرم آن از محبوب‌ترین برندهای جهان هستند. ایتالیا به خاطر گروه‌های کوچک تولیدی‌اش که کفش‌های طراحی شده برای مدهای ایتالیایی تولید می‌کنند، شناخته شده است. طراحان اینجا اغلب در کفش های گران قیمت زنانه و مردانه برای خرده فروشی در سراسر جهان تخصص دارند.

10- ترکیه

ترکیه سالانه حدود 175 میلیون جفت کفش تولید می کند. صنعت پر رونق چرم ترکیه زمینه خوبی برای تولید کفش آن فراهم می کند. تولید کنندگان کفش در اینجا چکمه، کفش ورزشی و دمپایی تولید می کنند. این کشور حدود 6887 شرکت تولید کننده کفش دارد.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید