پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبربرآورد میزان خسارت زلزله کرمانشاه

برآورد میزان خسارت زلزله کرمانشاه

مجتبی نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه  با اشاره به برآورد خسارت اولیه ۲۶۰۰ میلیارد تومانی زلزله در استان، گفت: طبق برآورد اولیه صورت گرفته ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به واحدهای مسکونی، خدماتی و تجاری استان در مناطق زلزله زده وارد شده است.

به گزارش رتبه آنلاین وی افزود: همچنین بر اساس برآورد اولیه ۱۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به ساختمان‌های دولتی و زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی استان در این مناطق وارد شده است.

به گزارش ایسنا معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: این ارقام برآورد اولیه است و امکان افزایش آن وجود دارد.

نیک کردار با اشاره به آسیب ۳۱ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در زلزله اخیر استان، گفت: از این تعداد یازده هزار واحد مسکونی روستایی و پنج هزار واحد مسکونی شهری آسیب ۱۰۰ درصدی دیده‌اند.

وی افزود: شمار واحدهای دولتی خسارت دیده اعم از مدارس، ادارت، بیمارستان‌ها و خسارت به تاسیسات زیربنایی شامل آب و برق نیز بسیار زیاد است.

نیک کردار با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد مدیریت بحران استان با حضور رییس جمهور، گفت: در این جلسه مصوب شد ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله زده اختصاص داده شود.

وی افزود: همچنین مصوب شد ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض نیز برای این امر به استان اختصاص داده شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: جهت جبران خسارت واحدهای دولتی و تاسیسات زیربنایی نیز قرار است در جلسه هیات دولت مصوباتی به تصویب برسد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید