سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریبا 10 دانشگاه برتر اروپا آشنا شوید !

با 10 دانشگاه برتر اروپا آشنا شوید !

همواره تحصیلات و گواهینامه های گوناگون تحصیلی به همراه امتیازات مختلف و رتبه دانشگاه های دنیا ، باعث شده بسیاری از افراد برای داشتن مدارک تحصیلی با اعتبار بالا در بسیاری از کشورهای جهان به فکر مهاجرت باشند . این مسئله در چند سال گذشته کشورها را به کنترل بهتر جمعیت و مهاجرین وا داشته و در کشورهای پیشرفته حتی این موضوع تبدیل به منبع درآمد و افزایش نیروی کارآمد انسانی شده است . در این میان می توان گفت کشورهای قاره سبز و اتحادیه اروپا نگاهی کاملا تخصصی به آموزش و تحصیلات دارند که این توجه باعث ایجاد علاقه شدیدی درمیان دانش آموزان و دانشجویان جهان نسبت به تحصیل در اروپا شده است. اگرچه در پایگاههای مختلف رده بندی ترتیب دانشگاهها متفاوت است با این حال با تقریب خوبی می‌توان گفت بیش از ۴۰ درصد از بهترین دانشگاههای جهان در قاره اروپا واقع گردیده است.

در این مقاله  قصد داریم به 10 دانشگاه برتر در قاره اروپا بر اساس رده بندی دو پایگاه مشهور تایمز (times) و کیواس (QS) بپردازیم.

 در ابتدا یادآور می شویم که عوامل موثر برای این رده بندی از طرف هر پایگاه می تواند متفاوت باشد . بنابراین اساس میانگین به دست آمده از نمرات و امتیازات داده شده به هر دانشگاه لیستی را ترتیب داده ایم . با ما همراه باشید . 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید