جمعه 21 اردیبهشت 1403
خانهگزارش روزبازرگانی پتروشیمی پیشگام در کسب رتبه زرین

بازرگانی پتروشیمی پیشگام در کسب رتبه زرین

شرکت بازرگانی پتروشیمی در تاریخ بیست و سوم تیر ماه 1369، بنا بر نیاز صنعت پتروشیمی ایران و به عنوان بازوی تجاری کلیه مجتمع‌های پتروشیمی ایران و با سرمایه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به یک شرکت مستقل و فعال بازرگانی با موضوع فعالیت در عرضه محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی و خارجی ، ارائه خدمات لجستیکی و … تاسیس شد.

به گزراش رتبه آنلاین، این شرکت از پیشگامان در رتبه بندی بودند این شرکت در سال 90 اولین ثبت نام را در طرح رتبه بندی در شرکت پارسیان هوشمند انجام داده‌اند و همواره رتبه زرین را کسب کرده اند و تاکنون 6 بار رتبه خود را تمدید کردند. برای سال 98 نیز ثبت نام کرده و در حال تکمیل مدارک و مستندات هستند.

این شرکت از آبان ماه سال 1388 در راستای خصوصی سازی و پیاده سازی اصل 44 قانون اساسی کشور ، شرکت بازرگانی پتروشیمی با تغییر ماهیت خود از ساختار دولتی به خصوصی (با واگذاری 52 درصد سهام به شرکت سرمایه گذاری ایران )، به عنوان یک شرکت تجاری حیطه کاری خود را در زمینه های سرمایه گذاری، بازرگانی و مالی گسترش داده است .ضمن اینکه 45درصد باقیمانده سهام شرکت بازرگانی پتروشیمی نیز به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های فعال در عرصه پتروشیمی کشور واگذار شده است.

این شرکت در سال 1394 از سوی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت و معدن و تجارت بعنوان صادرکننده ممتاز و نمونه ملی (در میان 5 صادرکننده ممتاز کشوری ) و تنها صادرکننده برتر در حوزه محصولات پتروشیمی معرفی گردید .

در سال 1394 ، صادرات شرکت بازرگانی پتروشیمی حدود 8/3 میلیون تن از انواع محصولات پلیمری ، شیمیایی ، مایعات گازی و مواد وابسته و … بوده که به بیش از 35 کشور جهان صادر شده است . مقاصد صادراتی شامل چین 43 درصد ، خاورمیانه 29درصد ، شبه قاره هند 14 درصد ، آفریفا 13درصد و سایر مناطق 1درصد است.

گفتنی است مدیرعامل این شرکت دکتر شریفی نیک نفس است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید