یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبازار در موج پنجم قیمت سهام و شاخص

بازار در موج پنجم قیمت سهام و شاخص

بازار در موج پنجم قیمت سهام و شاخص

کلیه تکنیکالیست‌ها از شروع موج پنجم سخن گفته و پیش بینی می‌کردند که مقطع کنونی ،موج پنجم قیمت سهام و شاخص بوده و باید اصلاح صورت گیرد.
به گزارش رتبه آنلاین، فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: روند اصلاحی بازار در جهت منفی یک ضرورت بود که از گذشته نیز مرتبا مورد بحث قرار می‌گرفت.
وی ادامه داد: در مقطعی به دلیل فاصله زیاد ارزش ذاتی و ارزش روز سهام، شرکت‌ها نیازمند دوره اصلاح بودند، از طرفی شاخص کل نیز بازدهی ۳۹۰ درصدی را تجربه کرده بود، بنابراین در هر بازاری که مستعد هر گونه اصلاح باشد، هر بهانه و سوژه کاری مثبت یا منفی، می‌تواند مقطع شروع دوره اصلاحات تلقی شود.
این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: حجم صندوق دارایکم بین ۱۲ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان (حداکثر یک روز معاملاتی) بود که خیلی عدد قابل توجهی محسوب نمی‌شد، از طرف دیگر کلیه تکنیکالیست‌ها از شروع موج ۵ سخن گفته و پیش بینی می‌کردند که مقطع کنونی موج ۵ قیمت سهام و شاخص بوده و باید اصلاح صورت گیرد. 
وی افزود: بحث پیش فروش نفت و سلف موازی می‌تواند حجم وسیعی از نقدینگی را به خود جلب کند لذا تداخل همه موارد ذکر شده و اینکه از لحاظ ساختاری و بنیادی، دلیلی برای قیمت‌های فعلی و تناسب با پتانسیل‌های سودآوری یا ارزش ذاتی شرکت‌ها محسوب نشده و شکل طبیعی بازار موجب خروج کمتر نقدینگی از بازار و اصلاح قیمت‌ها شده که روند خوبی است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید