شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریبازاریابی و فروش؛مشکل بزرگ بنگاه‌های کوچک و متوسط

بازاریابی و فروش؛مشکل بزرگ بنگاه‌های کوچک و متوسط

مصباح عنوان کرد:انعطاف پذیری صنایع کوچک پاسخگوی تقاضای بازار است.

مدیرکل آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: انعطاف بالای بنگاه های کوچک در شرایط مختلف موجب می شود که سریعتر و بهتر به تقاضای بازار و محیط پاسخ دهند.

امیرسعید مصباح، مدیرکل آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص مقاوم سازی اقتصاد در کسب و کارهای کوچک و متوسط، اظهار کرد: در تمام دنیا در بحث اقتصاد و کسب و کار نگاه اساسی از دو منظر ایجاد مزیت رقابتی و پایداری در تلاطم های محیطی مدنظر است.

وی با بیان اینکه کسب و کارها برمبنای گسترش، تاب آوری های مختلفی در تلاطم ها خواهند داشت، افزود: به دلیل اینکه در کسب و کارهای کوچک منابع را در سبدهای متفاوت توزیع می کنیم برآیند آسیب پذیری آنها به مراتب کمتر از کسب و کارهای بزرگ است.

مدیرکل آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: انعطاف بالای بنگاه های کوچک در شرایط مختلف موجب می شود که سریعتر و بهتر به تقاضای بازار و محیط پاسخ دهند.

مصباح بیان کرد: مدیریت منابع واحدهای کوچک تابع عواملی است که خیلی وابسته به تصمیمات کلان گروه های تصمیم گیرنده نیست و می توانند در مدت زمان بسیار سریع به شرایط موجود واکنش مناسبی نشان بدهند.

وی توضیح داد: هر کسب و کاری علاوه بر ساختار فیزیکی منابع مالی و سرمایه ای از بخش عظیمی تحت عنوان منابع انسانی استفاده می کند که قابلیت ها، توانمندسازی و پرورش نیروی انسانی با بهره گیری از خرد جمعی و مهارت نقش موثری درفائق آمدن بر مشکلات خواهند داشت.

مدیرکل آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: بزرگترین مشکلی که بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی دارند بحث بازاریابی و فروش است.

مصباح یادآور شد: یک کسب و کار در کمتر از ۵ سال باید به یک پویایی منطقی برسد که اگر این امر رخ ندهد می تواند متاثر از این باشد که در توزیع سرمایه و حمایت الزاما به اهلیت فنی و تخصصی توجه کافی نمی شود.

وی تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وظیفه دارد توان مهارتی افراد را افزایش دهد که ضروری است در ۴ خوشه صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر آموزش هایی در دو بخش دولتی و خصوصی در رابطه با مهارت آموزی داشته باشیم، زیرا این امر بهره وری را افزایش خواهد داد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید