پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیاُپال صدرنشین بورس امروز /3 نماد سبز رنگ بازار

اُپال صدرنشین بورس امروز /3 نماد سبز رنگ بازار

 امروز برای بیست‌ویکمین روز پیاپی شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 15 هزار و 763 واحدی به رقم یک میلیون و 245 هزار و 140 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز هزار و 27 واحد بالا آمد و در سطح 434 هزار و 286 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 73 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 271 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار

«فارس»، «کگل» و «کچاد» نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس اپال صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز چخزر، کزغال و شاروم پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش خروج پول حقیقی

در روز ‌‌یکشنبه برای بیست‌ویکمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 375 میلیارد تومان بود که نسبت به روز شنبه  53 درصد افزایش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 61 میلیارد تومان بود. پس از سمگا، شبندر و شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

گروه‌های سبز بازار

در روزی که تعداد نمادهای سبزرنگ کمتر از قرمزپوشان بازار بود، اغلب نمادهای گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «استخراج کانه‌های فلزی» رشد قیمت داشتند. شرکت‌های پتروشیمی گروه «محصولات شیمیایی» مثل شبصیر، فارس، نوری، پارسان، زاگرس، تاپیکو، پترول و شگویا و شرکت‌های معدنی گروه «استخراج کانه‌های فلزی» مثل کگل، اپال، کچاد، کاما، ومعادن، کنور و تاصیکو رشد قیمت داشتند و از عوامل اصلی صعود شاخص‌های بازار سهام در معاملات روز یکشنبه بودند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 20 هزار و 402 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 10 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 14 درصد افزایش یافت و به رقم 6 هزار و 466 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز شنبه 81 درصد کاهش یافت و به رقم 51 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 875 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت سپیدار (سپیدار سیستم آسیا) با صف‌ خرید 9 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شبصیر (پتروشیمی قائد بصیر) و ثاخت (شرکت بین المللی توسعه ساخت) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به دی (بانک دی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 111 میلیارد تومانی داشت. پس از دی، برکت (شرکت دارویی برکت) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس 24 اسفند

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید