سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیامسال ۱۱ بیمارستان در کشور افتتاح می‌شود

امسال ۱۱ بیمارستان در کشور افتتاح می‌شود


معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح یازده بیمارستان در کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، محمد جعفر علیزاده در حاشیه افتتاح بیمارستان قدس پاوه در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر بیمارستان قدس پاوه که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم، سه بیمارستان دیگر آماده افتتاح بوده و ساخت هفت پروژه بیمارستانی دیگر در مراحل انتهایی قرار دارد که همگی امسال به بهره برداری می رسند.

وی افزود: ساخت این بیمارستان ها با وجود تنگناهای شدید مالی ناشی از تحریم صورت گرفته و اجازه ندادیم خللی در ساخت پروژه ها ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌های اداری کشور در خصوص شروع پروژه های بیمارستانی جدید در کشور نیز گفت: فعلا تمرکز بر تکمیل پروژه‌های در دست ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به صرف اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی برای ساخت بیمارستان پاوه گفت: مشکلات توپوگرافی قدری روند ساخت این پروژه را کند کرد. علیزاده اشاره ای هم به پروژه در حال ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه داشت و افزود: با اتمام ساخت بیمارستان پاوه، تمرکز ما بر ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه خواهد بود.

وی با اشاره به جهش اعتبارات این پروژه در سال جاری گفت: امسال بیش از ۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه اختصاص داده شده است. معاون وزیر راه اعتبار ساخت اسکلت بیمارستان را ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم با اعتبارات امسال، این پروژه پیشرفت مطلوبی پیدا کند.

علیزاده خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه قاعدتا سه ساله به بهره برداری می رسد.

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت بیمارستان قدس پاوه در زیربنای ۸۶۰۰ مترمربع، گفت: برای ساخت این پروژه بیش از ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: این بیمارستان در پنج طبقه احداث شده و بخش های مختلف زنان، اطفال، جراحی و داخلی با توجه به نیاز منطقه در آن لحاظ شده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید