پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیامریکا و هنگ‌کنگ جذاب‌ترین برای سرمایه‌گذاران‌ خارجی

امریکا و هنگ‌کنگ جذاب‌ترین برای سرمایه‌گذاران‌ خارجی

کشورها برای جذب سرمایه‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند و اغلب کشورهایی که موفق به جذب این سرمایه‌ها می‌شوند کشورهایی هستند که توانایی بالایی برای رشد اقتصادی دارند و زیرساخت‌های مناسبی هم در آنها موجود است.

به گزارش رتبه‌ آنلاین به نقل از گزارش جذابیت سرمایه‌گذاری خارجی، در سال ۲۰۱۶ میلادی امریکا بیشترین جذابیت را برای سرمایه‌گذاران خارجی داشت. در این سال شاخص  جذابیت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور امریکا برابر با ۷۳.۵  بود. این شاخص بر مبنای فاکتورهای زیرساختی و سیاسی و اقتصادی تهیه شده است و حمایت از سرمایه‌های خارجی و ثبات وضعیت قانونی در این کشور هم اهمیت زیادی در قدرت کشور در جذب سرمایه‌های خارجی  دارد. این شاخص بین ۰ تا ۱۰۰ است.

کشور هنگ کنگ در این رده‌بندی جایگاه دوم و کشور بریتانیا جایگاه سوم را داشت و سوییس و آلمان توانستند به عنوان چهارمین و پنجمین بازار جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شوند.

شاخص جذابیت سرمایه‌گذاری خارجی در سنگاپور برابر با ۶۶.۹  بود و این کشور جایگاه هفتم دنیا را داشت و کره‌جنوبی در این رده بندی جایگاه دهم را به خود اختصاص داد.

در میان ۱۰۹ کشور مورد مطالعه ، کشور چین از نظر جذابیت برای سرمایه‌گذاری خارجی جایگاه بیست و پنج، مالزی جایگاه سی و یک، قطر جایگاه سی و هشت، بحرین جایگاه چهل و دو، کویت جایگاه چهل و چهار و ترکیه جایگاه چهل و هفت را دارد.

شاخص جذابیت سرمایه‌گذاری خارجی برای ایران ۴۰.۴  است و ایران در میان ۱۰۹ کشور مورد مطالعه جایگاه ۷۹ را دارد. شاخص جذابیت سرمایه‌گذاری برای ایران مشابه کشورهای کنیا و گواتمالا و نامبیا است.

در انتهای این فهرست کشورهای عراق، سودان، چاد و جمهوری افریقای مرکزی قرار دارند.

 

کشورهایی که بیشترین جذابیت را برای سرمایه گذاری خارجی دارند
رتبهنام کشورشاخص
۱امریکا۷۳.۵
۲هنگ کنگ۷۰.۵
۳بریتانیا۷۰.۳
۴سوییس۶۹
۵آلمان۶۹
۶هلند۶۸
۷سنگاپور۶۶.۹
۸دانمارک۶۶.۸
۹سوید۶۶.۷
۱۰کره جنوبی۶۵

 

 

شاخص جذابیت سرمایه گذاری خارجی برای کشورهای منتخب
رتبهنام کشورشاخص
۱۵استرالیا۶۲.۶
۲۳امارات۵۷.۷
۳۱مالزی۵۴.۵
۳۸قطر۵۲.۷
۴۷ترکیه۴۸.۹
۴۸عربستان۴۸.۷
۷۶ایران۴۰.۴
۹۰پاکستان۳۴.۶
۱۰۲آنگولا۳۰.۶
۱۰۳ونزویلا۲۹.۲
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید