شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیامریکا رکورددار خرید اینترنتی در دنیا

امریکا رکورددار خرید اینترنتی در دنیا

مونا مشهدی رجبی: تجارت الکترونیک مقوله تازه ای در دنیای امروز است. خرید و فروش کالاهای مختلف به صورت آنلاین در سالهای اخیر رواج زیادی داشته است  و نفوذ این روش  در مصرف کنندگان کشورهای صنعتی بیش از دیگر کشورهای دنیا است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۱۵ میلادی سرانه درآمد تجارت الکترونیک به ازای هر نفر از ساکنان امریکا برابر با ۱۸۰۴ دلار بود. این کشور بیشترین درآمد را از تجارت الکترونیک دارد و هر ساله  بر ارزش فروش و میزان درآمد این  کشور افزوده می‌شود. بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین در دنیا فروشگاه آمازون است که از سال ۱۹۹۵ میلادی کارش را آغاز کرد و سپس شرکت ebay  و alibaba  به  جمع فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی در دنیا اضافه شدند.

در این رده‌بندی بریتانیا در جایگاه دوم قرار دارد و میزان درآمد حاصل از تجارت الکترونیک در بریتانیا برابر با ۱۶۲۹ دلار به ازای هر نفر از ساکنان این کشور بود. سوید در این رده‌بندی جایگاه سوم را دارد و فرانسه چهارمین کشور فهرست است.

این گزارش نشان می‌دهد سرانه درآمد حاصل از خریدهای اینترنتی  در کشور آلمان برابر با ۱۰۶۴ دلار امریکا  و سرانه درآمد حاصل از خریدهای اینترنتی در ژاپن برابر با ۹۶۸ دلار امریکا بود. این دو کشور در فهرست رده پنجم و ششم را به خود اختصاص داده‌اند.کشورهای اسپانیا و چین وروسیه  و برزیل در این فهرست جایگاه هفتم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

بزرگترین کشورها از نظر درآمد سرانه فروش آنلاین در سال ۲۰۱۵
رتبهنام کشوردرآمد سرانه در سال ۲۰۱۵(دلار)
۱امریکا۱۸۰۴
۲بریتانیا۱۶۲۹
۳سوید۱۴۴۶
۴فرانسه۱۲۲۸
۵آلمان۱۰۶۴
۶ژاپن۹۶۸
۷اسپانیا۸۴۹
۸چین۶۲۶
۹روسیه۳۹۶
۱۰برزیل۳۵۰
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید