یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیامروز چقدر پول از بورس خارج شد؟

امروز چقدر پول از بورس خارج شد؟

امروز چقدر پول از بورس خارج شد؟
افراد حقیقی تا ظهر امروز نزدیک هزار و ۴۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و سهام بانک گردشگری بود.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد آنلاین، حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بیشتر از افراد حقیقی سهام خریدند. کل ارزش معاملات خرد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و بدین‌ترتیب خالص خرید حقوقی‌ها به ۱۴ درصد از کل معاملات رسید.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه “بانک‌ها و مؤسسات اعتباری”، “محصولات شیمیایی” و “مخابرات” رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های “فلزات اساسی” و “عرضه برق، گاز و…” به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وگردش»، «وتجارت» و «اخابر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فملی»، «فخوز» و «کاوه» معطوف بود و هر سه این نمادها از افت قیمت در امان ماندند.

در ترکیب سهامداری بانک گردشگری مبلغ ۲۹۵ میلیارد تومان افزایش سهام حقوقی اتفاق افتاد و از سوی دیگر مازاد خرید کدهای حقیقی در سهام ملی صنایع مس ایران به ۱۴۵ میلیارد تومان رسید.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۱ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۵ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان بود.

بورس۲

بورس۱

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید