پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
خانهگفت‌وگواقتصاد مالی مهمترین شاخه اقتصاد دفاع

اقتصاد مالی مهمترین شاخه اقتصاد دفاع

 وزیر اقتصاد و دارایی دولت دهم گفت: اقتصاد دفاع شاخه های مختلفی دارد که یکی از مهمترین این شاخه ها اقتصاد مالی دفاع است. 
شمس الدین حسینی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: امنیت به عنوان محصول دفاع باید به گونه ای تامین مالی شود که پایدار، مکفی و کارآمد باشد.
وی ادامه داد: مصالح امروز کشور در حوزه‌های مختلف وابسته به امنیت و برقراری امنیت است.
وزیر اقتصاد و دارایی دولت دهم گفت: برای تقویت اقتصاد مالی دفاع باید از ظرفیت‌های مختلف کشور به بهترین وجه ممکن استفاده کرد.
وی ضمن اشاره به برگزاری همایش تخصصی «اقتصاد دفاع و تامین مالی بخش دفاع» در روز پنجشنبه هشتم آذرماه سال جاری در تهران به رادیو اقتصاد افزود: یکی از محور های مهم همایش مزبور این بود که چگونه صنایع دفاعی به عنوان صنایع هاتیک در دنیا تولید ثروت و سبب افزایش رشد اقتصادی می شوند.
حسینی بیان داشت: بطورکلی با توجه به سرمایه گذاری های قابل توجه و مزیت رقابتی که در این بخش از اقتصاد دفاع وجود دارد و همینطور تاکیدی که در اقتصاد مقاومتی به اقتصاد دانش بنیان شده سئوالی که در ذهن خطور می کند اینکه چگونه می توان از این صنایع دانش بنیان در تولید ثروت استفاده کرد؟
وی درادامه این مصاحبه گفت: اگر به سابقه صنایع دفاعی در دنیا بنگرید به وضوح درخواهید یافت هرچند آغاز فعالیت صنایع دفاعی با صنایع محدود و منحصر نظامی شروع شده ولی در چند شاخه گسترش یافته است.
وزیر سابق اقتصاد و دارایی افزود: حرکت این صنایع نخست به سمت چند منظوره سازی در بخش صنعت بوده و سپس به تدریج از انحصار دولت خارج و با همکاری و مشارکت حوزه های دانشگاهی و غیر دولتی به صنایع غیر دولتی تبدیل و در زمینه ایجاداشتغال و مواردی از این دست نقش آفرین می کنند.
برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 20 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حسن سعید کلاهی، مطهره محرابی و حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید