شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیانتشاراتافزایش درآمد ناشران آمریکایی

افزایش درآمد ناشران آمریکایی


درآمد ناشران آمریکایی در شش‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ در تمامی حوزه‌ها به جز کتاب‌های الکترونیکی،‌ ۶.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از بوک‌سلر،‌ با توجه به اطلاعات ارائه‌شده از سوی «انجمن ناشران آمریکا»‌ (AAP) سود حاصل از فروش ‌کتاب‌ها برای ناشران آمریکایی در شش‌ماهه اول سال جاری به حدود شش میلیارد دلار رسیده است. سود حاصل از کتاب‌های الکترونیکی نیز ۴۹۳ میلیون دلار برآورد شده که این رقم نسبت به همین بازه‌ زمانی در سال ۲۰۱۸ با کاهش ۳.۸ درصدی مواجه بوده است.

کتاب‌های کودک و نوجوان نیز حدود ۹۱۹ میلیون دلار سود را به خود اختصاص دادند. این رقم در مقایسه با فروش‌ کتاب‌های کودک و نوجوان در شش ماه اول سال ۲۰۱۸ با افزایش  ۷.۴ درصدی روبه‌رو بوده است. سود حاصل از کتاب‌های بزرگسالان در سال جاری به ۲.۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم نیز نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین سود حاصل از کتاب‌های مذهبی به ۳۲۸ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به شش ماه اول سال گذشته ۱۱.۴ درصد افزایش داشته است.

نشر در حوزه کتاب‌ با موضوعات تخصصی تجارت،‌ قانون،‌ درمانی و دارویی،‌ علم و تکنولوژی نیز سود ۲۷۴ میلیون دلاری و افزایش ۱.۱ درصدی را به دنبال داشته است.

سود خالص ناشران، فروش به کتاب‌فروشی‌ها، عمده‌فروشی‌ها، فروش مستقیم به مصرف‌کننده، فروش‌های آنلاین و … را شامل می‌شود. این آمار هرماهه توسط انجمن ناشران آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سود حدود ۱,۳۶۰ ناشر را در برمی‌گیرد.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید