جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیارزانترین و گرانترین گوشت مرغ در دنیا

ارزانترین و گرانترین گوشت مرغ در دنیا

تامین هزینه‌های زندگی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در کشورهای مختلف است و هر چه قیمت‌ها در یک کشور بیشتر باشد توانایی مردم در تامین نیازهای  ولیه زندگی کمتر می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان خوار و بار و کشاورزی جهانی ، یکی از محصولات غذایی مورد استفاده توسط انسان گوشت مرغ است  که مزایای زیادی برای سلامت افراد دارد.  طبق این گزارش  در میان ۹۰ کشور مورد مطالعه ایران از نظر قیمت هر کیلو سینه مرغ بدون استخوان جایگاه ۸۲ را دارد. این رده ‌یندی به ترتیب قیمت گوشت مرغ و از قیمت بالا به  قیمت پایین انجام شده است . متوسط قیمت هر کیلو سینه مرغ  بدون استخوان در ایران در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی برابر با ۳.۱۲  دلار امریکا بود  و قیمت این محصول غذایی در ایران  شبیه کشورهای اندونزی، آذربایجان، بلاروس  و تونس بود.

کشور سوییس رکورددار گران‌ترین قیمت  برای گوشت سینه مرغ بدون استخوان است. متوسط قیمت هر کیلو از این محصول غذایی برابر با ۲۵.۱۰ دلار امریکا  است  که ۸ برابر ایران است. هر کیلو سینه مرغ بدون استخوان در کشورهای ایسلند  و نروژ و استرالیا به ترتیب ۲۰.۳۱ دلار، ۱۳.۵۷ دلار و ۱۱.۹۷ دلار امریکا است و فرانسه و فنلاند هر کیلو از این محصول را با قیمت ۱۱ دلار به مصرف کنندگان عرضه می‌کنند.

امریکا در این فهرست جایگاه ۱۷ را دارد و هر کیلو سینه مرغ بدون استخوان با قیمت ۸.۵۵ دلار عرضه می شود و استرالیا و ژاپن جایگاه بیست و دوم و بیست و سوم را به خود اختصاص داده اند.

قیمت هر کیلو سینه مرغ بدون استخوان در امارات ۶.۴۴ دلار،در عربستان سعودی ۵ دلار، در عراق ۴.۲۶ دلار،در ترکیه ۳.۵۵ دلار و در مالزی ۳ دلار است.

کشورهای اوکراین  و پاکستان و تایلند و بنگلادش در انتهای این فهرست قرار دارند.

  کشورهای عرضه کننده ارزان ترین و گران ترین گوشت مرغ
رتبهنام کشورقیمت هر کیلو سینه مرغ بدون استخوان(دلار)
۱سوییس۲۵.۱۰
۲ایسلند۲۰.۳۱
۳نروژ۱۳.۵۷
۴اتریش۱۱.۹۷
۵فرانسه۱۱.۷۱
۶فنلاند۱۱.۱۵
۸۵مالزی۳
۸۶کوزوو۲.۹۸
۸۷بنگلادش۲.۹۰
۸۸تایلند۲.۸۸
۸۹پاکستان۲.۸۸
۹۰اوکراین۲.۵۹

 

 

 قیمت در کشورهای منتخب
رتبهنام کشورقیمت هر کیلو سینه مرغ بدون استخوان(دلار)
۹کانادا۱۰.۱۱
۱۷امریکا۸.۵۵
۲۳ژاپن۷.۸۵
۵۴عربستان۵
۶۲عراق۴.۲۶
۶۴روسیه۴.۱۱
۶۸چین۳.۸۳
۷۲ترکیه۳.۵۵
۷۸هند۳.۲۶
۸۲ایران۳.۱۲

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید