پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرارزآوری یک میلیون دلاری شاه میگو برای آذربایجان غربی

ارزآوری یک میلیون دلاری شاه میگو برای آذربایجان غربی


مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از صادرات ۵.۵ تن شاه میگوی آب شیرین استان خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین، معصوم فصیح در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به صادرات شاه میگوی دراز آب شیرین در استان تصریح کرد: امسال ۵.۵ تن شاه میگوی دراز آب شیرین که مختص دریاچه پشت سد ارس است بعد از صید و عمل آوری به کشورهای اروپایی صادر شده که به میزان ۸۰ هزار دلار ارزآوری داشته است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان بیش از ۸۰ مزرعه گرمابی و بیش از ۲۶۰ مزرعه سردآبی وجود دارد، کل تولید آبزیان استان در سال گذشته را ۱۴ هزار و ۷۲۵ تن اعلام کرد و افزود: صنعت آبزی پروری در استان برای ۲ هزار و ۳۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به میزان صادرات انواع آبزیان استان طی سال گذشته گفت: سال گذشته حدود ۳۰۰ تن انواع آبزیان به کشورهای مختلف صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

فصیح ادامه داد: صادرات آبزیان عمدتاً به کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی بوده که در حدود یک میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز تولید و تکثیر ۷ میلیون قطعه انواع بچه ماهی در مرکز ژنتیک شهید کاظمی پلدشت پیش بینی شده خاطر نشان کرد: بعد از رساندن بچه ماهی‌ها به وزن‌های مناسب در همه دریاچه‌های پشت سدهای استان رهاسازی می‌شوند که می‌توان از جمله گونه‌های مدنظر را کپور معمولی، فیتوفاگ، بیگ هد و آمور عنوان کرد.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید