جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریبهترین دانشگاه های آلمان برای رشته های تحصیلی گوناگون

بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته های تحصیلی گوناگون

آیا می دانید بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته های مهندسی، مدیریتی، پزشکی و سایر رشته های پر متقاضی کدام است؟

آیا می دانید بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته های مهندسی، مدیریتی، پزشکی و سایر رشته های پر متقاضی کدام است؟ آلمان به عنوان کشوری با افق های روشن اقتصادی و چشم انداز شغلی جذاب، جزو مطلوب ترین مقاصد مهاجرتی برای ادامه تحصیل و کار به شمار می رود. هر ساله دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف از جمله ایران برای ادامه تحصیل به آلمان سفر می کنند. این کشور به خاطر فراهم سازی فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز شهرت دارد.

در این مطلب، بهترین دانشگاه های آلمان را در هر یک از حوزه های مهندسی، علوم پزشکی، مدیریت، حقوق و علوم کامپیوتر بررسی می کنیم. این دانشگاه ها هر ساله شماری از دانشجویان سراسر دنیا را که می خواهند در مقاطع عالی به تحصیل ادامه دهند، جذب می نمایند. اگر شما هم قصد دارید برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های آلمان اقدام کنید یا علاقمندید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، مطالعه این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

دانشگاه فنی مونیخ (TUM) انتخاب اول رشته های مهندسی

دانشگاه فنی مونیخ برای تحصیل دانشجویان مقاطع گوناگون مهندسی، فناوری، پزشکی و علوم طبیعی با بالاترین سطح آموزشی بین المللی انتخابی مناسب است. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های آلمان با بیش از 50 هزار دانشجو محسوب می شود. اگر تمایل به ادامه تحصیل در زمینه مهندسی برق، مهندسی مکانیک، هوافضا، مهندسی مواد، مهندسی انرژی، شیمی، فیزیک و معماری را دارید، دانشگاه فنی مونیخ بهترین گزینه در آلمان برای شماست.

تحصیل پزشکی و داروسازی در دانشگاه هایدلبرگ

نام کامل این دانشگاه، دانشگاه روپرشت کارل هایدلبرگ (Ruprecht-Karls Heidelberg) است و یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا و دنیا به شمار می رود. دانشگاه هایدلبرگ در ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان واقع شده‌است. بادن-وورتمبرگ یکی از ایالت های برجسته این کشور به لحاظ سطح آکادمیک و پیشرفت های صنعتی محسوب می شود. این دانشگاه در حوزه های تحصیلی همچون پزشکی، سلامت روان و روان شناسی، روان دارویی، ژنتیک و روان پزشکی سابقه آموزشی درخشانی دارد.

5 دانشگاه برتر آلمان برای رشته های تحصیلی گوناگون

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان، گزینه برتر تحصیل در زمینه حقوق

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان (که دانشگاه مونیخ یا حقوق LMU نیز نام دارد) ششمین دانشگاه قدیمی در آلمان است. اگر دانشجوی رشته های تحصیلی همچون حقوق، اقتصاد، زبان و ادبیات، روان شناسی و علوم تربیتی، مطالعات فرهنگی، فلسفه، تاریخ و هنر هستید، باید بدانید که این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه علوم انسانی به شمار می رود.

دانشگاه مطالعات مدیریت HdWM آلمان، بهترین انتخاب برای مدیریت

این دانشگاه از جمله دانشگاه های برجسته در کشور آلمان است که در شهر مانهایم در ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان قرار دارد. دانشگاه HdWM طی سال های اخیر، از بهترین دانشگاه مدیریتی آلمان شناخته شده و برای تمام دانشجویان خود امکان کارآموزی و اشتغال را در بیش از 50 شرکت در آلمان یا سایر کشورها ایجاد کرده است. این دانشگاه در منطقه خاورمیانه با همکاری موسسه علوم و فنون تهران در زمینه ارائه دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار قرارداد همکاری منعقد نموده است. بدین شکل که دانشجویان می توانند بدون حضور در دانشگاه و تنها به صورت آنلاین، مدرک دانشگاهی خود را از این دانشگاه دریافت نمایند.

5 دانشگاه برتر آلمان برای رشته های تحصیلی گوناگون

بهترین دانشگاه آلمان برای علوم کامپیوتر: دانشگاه RWTH

دانشگاه RWTH آخن یکی دیگر از دانشگاه های معتبر و شناخته‌شده آلمان است. این دانشگاه با بیش از 47 هزار دانشجو، بزرگ ترین دانشگاه فنی آلمان شناخته می شود. در مقایسه با سایر دانشگاه های آلمان، سهم دانشجویان بین المللی در دانشگاه RWTH آخن بالاتر از حد متوسط است. این موضوع نشان می دهد دانشگاه RWTH یکی از دانشگاه های محبوب برای دانشجویان خارج از آلمان است. فارغ التحصیلان این دانشگاه در حوزه های فناوری، علوم کامپیوتر و مهندسی در میان پردرآمدترین افراد در این حوزه ها بوده اند.

ایرانیان برای سفر و تحصیل در خارج از کشور با چالش های بسیاری رو به رو هستند؛ از مشکلات مالی گرفته تا مسائل سیاسی. آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته قاره اروپا فرصت های فراوانی در اختیار شما می گذارد که می تواند زندگی شما را متحول کند. اگر شما واقعا رویای تحصیل در آلمان را دارید و این را مسیر روشنی برای آینده تحصیلی و شغلی خودتان می دانید، تحصیل در دوره های عالی مدیریتی می تواند این رویا را محقق سازد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید