پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبرآغاز «هفت نگاه» دهم با فروش ۲۰ اثر

آغاز «هفت نگاه» دهم با فروش ۲۰ اثر

دهمین دوره فروش آثار هنری «هفت نگاه» با آثاری از 200 هنرمند سوم آذرماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.
در دهمین دوره فروشآثار هنری «هفت نگاه»، منتخبی از آثار نقاشی، نقاشیخط و مجسمه از هنرمندان پیشکسوتو جوان در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار گرفت تا آنها را به خرید اثر هنرى دعوت‌کند.

به گزارش رتبه آنلاین،جدای از آثار ارزان قیمت که اکثریت آثار ارائه شده دراین دوره است و قیمت‌ها از یکصد هزار تومان آغاز می‌شود، گران‌ترین اثری که در این  هفت نگاه به نمایش گذاشته شد، تابلویی از سهرابسپهری است که بر روی مقوا کشیده شده و با بهای 700 میلیون تومان از نخستین آثار بهفروش رفته در این نمایشگاه بود. تابلویی از آیدین آغداشلو به قیمت 300 میلیون توماندر رتبه بعدی گرانقیمت‌ها قرار دارد. پرتره‌ای از دکتر مصدق که با مداد رنگی روی مقواکشیده شده متعلق به پروانه اعتمادی هم با 150 میلیون تومان هم در همین زمره است.

بر روی دیواری که آثار اساتید پیشکسوت نصب است، می‌توانمجموعه‌ای از آثار کوچک آنها را که در سبک‌های مختلف خلق شده‌اند دید، هانیبال الخاصبا دو نقاشی کوچک روی مقوا، فریده لاشایی دو تابلوی گل و گلدان، سیراک ملکونیان نقاشیانتزاعی روی گونی، دو کار روی فلز از مسعود عربشاهی، دو نقاشی کویری از پرویز کلانتریو در کنار آنها دو تابلو از محمدحسین عماد که با مرکب روی مقوا کشیده شده‌اند.

کمی آن سوتر مجسمه‌های کوچکی قرار گرفته‌اند، مجسمهبز کوچکی از مش‌اسماعیل به قیمت 50 میلیون تومان و آدم فلزی ژازه تباتبایی به قیمت70 میلیون تومان در کنار هشت مجسمه بز فلزی اثر هنرمند ناشناخته‌ای به نام رضا براتیقرار گرفته که هر کدام 800 هزار تومان قیمت دارند.

دیوار دیگری از سالن به آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط اساتیدشناخته شده اختصاص دارد؛ اثرکوچکی از محمد احصایی به قیمت 50 میلیون تومان، قطعه شکستهنستعلیق رضا مافی با زمینه طلایی 30 میلیون تومان، اثری از ابراهیم حقیقی به مبلغ10 میلیون تومان و نقاشیخط رنگارنگ علی شیرازی به قیمت 80 میلیون تومان.

دو سالن دیگر فرهنگسرا به آثار نسل میانی و جوان هنرمنداختصاص دارد و آثار متنوعی در این بخش به چشم می‌خورد که قیمت‌های مناسبی برای خریدتوسط اقشار مختلف مردم دارد. بیشتر تابلوها و مجسمه‌ها ابعادی کوچک دارند. آوا صالحیمنظره‌های آبرنگی خود را در کادری 10 سانتیمتری ارائه داده و رضا پناهی شخصیت‌هاییبا نقطه‌های رنگی را در کادر 15 سانتیمتری به تصویر کشیده است. تعداد نقاشی‌های آبرنگدر این بخش زیاد است و در کنار آن آثار کلاسیکی مانند گل و مرغ هم دیده می‌شود. ارزانترینآثار به نمایش درآمده در هفت نگاه دهم مجسمه‌های جغد اثر شهره امیراحمدی است که هرکدام صد هزار تومان قیمت دارند.

لیلی گلستان در حاشیه این افتتاحیه در گفت‌و‌گویی دربارهوجه تمایز دهمین هفت نگاه گفت: «در این دوره با وجود متقاضیان بسیار پرشمار با هدفارتقای سطح کیفی نمایشگاه از تعداد آثار کاستیم و به همین منظور سخت‌گیری زیادی درانتخاب داشتیم. کار دیگری هم که کردیم این بود که قیمت‌ها را پایین آوردیم که مردمبتوانند آثار مورد علاقه خود را بخرند.»

او با بیان اینکه فروش شب اول خیلی خوب بود، ادامهداد: «ما در هفت نگاه در را باز گذاشته‌ایم تا همه گونه سلیقه هنری بتوانند شرکت کنند،علاوه بر این امسال هنرمندانی که ما اصلا نمی‌شناختیم در این دوره حضور دارند و تعدادزیادی هم از شهرستان‌ها شرکت کردند. هنرمندی از ساری، آقای رضا براتی با تعداد زیادمجسمه‌های زیبا آمد و شب اول نمایشگاه پرفروش‌ترین هنرمند ما بود. نکته جالب دیگر اینکهفروش مجسمه خیلی خوب بود و این موضوع برایم خیلی جالب بود که مردم کم‌کم به مجسمه رویمی‌آورند و این آثار همپای نقاشی فروش می‌رود. این موضوعی بود که ما خیلی روی آن کارکردیم و حالا به نتیجه رسیده است.»

گلستان با اشاره به تنوع زیاد آثار که کار انتخاب آنهارا دشوار کرده بود افزود: «حضور رده سنی جوان خیلی چشمگیر بود. در این دوره هم پیشکسوت‌هاسرجای خود هستند، ولی جوان‌های فوق العاده‌ای امسال شرکت کردند که همین باعث امیدواریاست. چون یکی از اهداف ما این بود که جوانان با استعداد را به مجموعه‌دارها معرفی کنیم.امشب هم کار جوانها را کلکسیونرها خریدند و این خبر خیلی خوبی برای من است.

دهمین دوره هفت نگاه با مشارکت گالرى‌هاى آریا، الهه،گلستان، والى، هفت ثمر و ماه مهر با هدف رونق‌افزایى به اقتصاد هنر و ارائه آثار هنرىاصیل با قیمت‌هاى مناسب، برگزار مى‌شود. این نمایشگاه تا هفدهم آذر ماه در فرهنگسراینیاوران ادامه دارد.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید