پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرورزشیبسکتبال ایران در سال ۲۰۱۸ چهارم آسیا شد

بسکتبال ایران در سال ۲۰۱۸ چهارم آسیا شد


فدراسیون جهانی بسکتبال رده‌بندی آسیایی خود در پایان سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد که تیم ملی ایران در جایگاه چهارم قاره کهن ایستاده‌ است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی که به مناسبت پایان سال ۲۰۱۸ میلادی و آغاز سال ۲۰۱۹ است به وضعیت تیم‌های آسیایی پرداخته و با توجه به رقابت‌های این تیم‌ها در مسیر جام جهانی رده‌بندی‌شان را اعلام کرده که بسکتبال ایران بعد از استرالیا،‌ نیوزلند و کره جنوبی در جایگاه چهارم ایستاده است. تیم ملی بسکتبال ایران با کسب پیروزی برابر فیلیپین در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی توانست حضورش در جام جهانی ۲۰۱۹ را تقریبا قطعی کند و اسفند در پنجره ششم با استرالیا و ژاپن بازی خواهد کرد.

در گزارش فیبا آمده است:

نحوه جدید رقابت‌های قاره آسیا در سال ۲۰۱۸ در شرایط رقابتی تیم‌ها تغییر ایجاد کرد و تاثیر فوق العاده ای بر کار آنها و رده‌بندی پایان سال ما گذاشت. قطعا دشوار نیست که متوجه شوید کدام تیم‌ها می‌توانند در بالای این رده‌بندی قرار بگیرند به خصوص که آنها سهمیه حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۸ را نیز بدست آورده‌اند. به ترتیب استرالیا، نیوزلند و کره‌جنوبی که به جام‌جهانی رسیده‌اند سه تیم اول رده‌بندی آسیا در پایان سال ۲۰۱۸ هستند و ایران چهارم است.

فیبا درباره ایران نوشته‌است:

تیم ملی ایران قرار نبود که دو بازی‌اش در پنجره قبلی انتخابی جام‌جهانی را با برد پشت‌سر بگذارد به خصوص زمانی که چهار بازیکن ترکیب اصلی‌اش را در اختیار نداشت اما تیم ملی توانست برنامه‌های فیلیپین را در خانه‌اش خراب کند و در مانیل این حریف را شکست بدهد. بهنام یخچالی و محمد جمشیدی که جزو بهترین فورواردهای آسیا هستند در این مسابقه ۴۷ امتیاز برای ایران کسب کردند و در طول مسابقه نشان دادند که چرا در چنین جایگاهی قرار دارند.

دو دیدار بعدی تیم ملی ایران در خانه است و بسکتبالیست‌های ایران باید برابر ژاپن احیا شده و استرالیای به ظاهر شکست‌ناپذیر به میدان بروند و این انتظار وجود دارد که تیم ملی ایران بازیکنان کلیدی خود از جمله ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی را نیز در ترکیبش داشته باشد.

در گزارش فدراسیون جهانی چین، ژاپن، لبنان، فیلیپین، قزاقستان، اردن، قطر و سوریه در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید