جمعه 31 فروردین 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هارشد 100 درصدی صادرات محصولات فولاد نطنز به کشورهای خارجی

رشد 100 درصدی صادرات محصولات فولاد نطنز به کشورهای خارجی

مدیر مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز گفت: در سال جاری نسبت به مشابه سال قبل، علی‌رغم تأمین نیاز بازار داخلی، در بخش صادرات به کشورهای خارجی با رشد 100 درصدی روبرو بوده‌ایم.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، جواد توکلی طرقی عصر روز گذشته(شنبه) در حاشیه بازدید کارگروه تجهیزات و مصالح ساختمانی استان اصفهان از مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز، اظهار کرد: در 9 ماهه نخست امسال با توجه به اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، توانسته‌ایم علاوه بر تأمین بازار داخلی در بخش صادرات هم با رشد 100 درصدی مواجه باشیم.

وی افزود: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر عمل به اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی برای جوانان ایرانی با این میزان رشد 100 درصدی در صادرات، برای 200 نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

مدیر مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز گفت: برخی از محصولات این مجتمع که شامل، انواع میلگردهای کلاف صنعتی و کششی و شاخه بوده است به کشورهای عراق، سوریه، لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محصولات تولیدی این مجتمع دارای کیفیت بالایی بوده است، کشورهای جدید متقاضی محصولات مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز را مورد آزمایش و بررسی قرار داده‌اند و متقاضی خرید این محصولات هستند که باز هم شاهد رشد صادرات خارجی خواهیم بود.

توکلی طرقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اتکا به نیروهای متخصص و جوان بومی در وضعیت تحریم‌ها، علاوه بر تأمین بازار داخل و تأمین خوراک کارخانه‌های داخلی در بخش صادرات هم با این رشد قابل توجه روبرو خواهیم بود.

مدیر مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز گفت: توسعه واحدهای فولاد سازی، افزایش صادرات، تأمین مواد اولیه زیرشاخه و تأمین مواد اولیه تعداد زیادی از واحدهای صنعتی کشور از برنامه‌های آینده این مجتمع در جهت شکوفایی اقتصاد و اشتغال‌زایی است.

وظیفه کارگروه مصالح و تجهیزات کنترل کیفیت محصولات است

همچنین دبیر کارگروه تجهیزات و مصالح صنعت ساخت استان اصفهان، اظهار کرد: این کارگروه بر اساس آئین‌نامه شورای فنی سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان تشکیل شده است که وظیفه آن بازدید از مراکز تولید مصالح ساختمانی است.

حسن ابراهیمی افزود: در این بازدیدها و بازرسی‌ها کیفیت و نحوه عملکرد کارخانه‌ها و محصولات تولیدی مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرد و در نهایت در یک گزارش کار به شورای فنی استان اصفهان ارسال می‌شود.

وی گفت: برای اولین بار است که این کارگروه از مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز بازدید می‌کند و امیدواریم  همکاری با مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز ادامه پیدا کند.

دبیر کارگروه تجهیزات و مصالح صنعت ساخت استان اصفهان در خصوص وضعیت استانداردهای محصولات تولیدی در مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز، تصریح کرد: خوشبختانه بررسی‌های اولیه نشان از مطلوب بودن و باکیفیت بودن محصولات تولیدی مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز را دارد.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید