پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریرکوردزنی سرعت اینترنت همراه ایران،ادعا یا واقعیت؟

رکوردزنی سرعت اینترنت همراه ایران،ادعا یا واقعیت؟

آیا همراه اول واقعا رکورد سرعت اینترنت همراه ایران را شکسته است؟

هفته آخر اردیبهشت ماه شرکت ارتباطات سیار میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود تا در مراسم افتتاح و رونمایی از پروژه های جدید همراه اول به مناسبت هفته ارتباطات حاضر باشد اما یکی از رخدادهای مهم این مراسم اعلام رکوردشکنی همراه اول در ثبت بالاترین سرعت ارائه شده در نسل ۴.۵ تلفن همراه کشور بود.

در این مراسم و در حضور وزیر ارتباطات، برای اولین بار در کشور در بستر فناوری MIMO، رکورد سرعت اینترنت همراه شکسته شد و سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در شبکه همراه اول به ثبت رسید که بیشترین سرعت ارائه شده در نسل ۴.۵ تلفن همراه کشور است. اما آیا همراه اول واقعا موفق به رکوردشکنی شده است؟

برخی از کاربران پس از اعلام این رکوردشکنی با اشاره به آزمایش موفقیت‌آمیز نسل 4.5 اینترنت توسط ایرانسل در شهریور ماه سال 1395 و دستیابی به سرعت دانلود 1200 مگابیت‌برثانیه با نرخ تاخیر (PING) یک میلی‌ثانیه و با دانلود یک فایل ویدئویی دو گیگابایتی طی 14 ثانیه اعلام کردند که این رکورد همچنان در دست ایرانسل است. اما بررسی بیشتر ماجرا نشان می‌دهد که تفاوت عمده‌ای در این دو آزمایش وجود دارد و همراه اول را می‌توان رکورددار رسیدن به بالاترین و بیشترین سرعت در نسل 4.5 دانست.

در آزمایشی که همراه اول با حضور وزیر ارتباطات انجام داد تست همراه اول بر روی یک گوشی تلفن همراه صورت گرفت در حالی که تست ایرانسل در شرایط آزمایشگاهی با رسیدن به سرعت 1.3 گیگابیت بر ثانیه بر روی مودم صورت گرفت و نهایتا تمامی تست‌های بعدی  نیز هم در همراه اول و هم در ایرانسل توسط دستگاه‌های مودم مخصوص انجام شده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید